יום חמישי, 7 בספטמבר 2006

16. ההיסטוריה של ה PBP, חלק 1

שלום,
שוב יום חמישי. מצטער שהכותרת לא מנוסחת כשאלה.
אם למישהו יש שאלות שמתאימות למסגרת זו, של "שאלות נפוצות," אשמח אם תיידעו אותי.

חשבתי לכתוב קצת על ההיסטוריה של ה PBP.
רוב החומר בפוסט הזה מתורגם מהאתר של המועדון של ארה`ב.
המקור באנגלית נמצא כאן. נכתב ע`י Bill Bryant בשנת 1999 (להזכירכם, שנה של PBP.)

ה PBP התחיל בשנת 1891, והוא אירוע רכיבת האופניים באויר הפתוח הותיק בעולם.
הארוע מתחיל בדרום מערב פריז, לכיוון מערב לאורך 600 ק`מ, עד לעיר Brest שלחוף האוקיינוס האטלנטי, וחזרה באותה דרך.
זמן גג של 90 שעות מבטיח שרק רוכבים חסונים יקבלו את המדליה היוקרתית של מסיימי ה PBP, ויירשמו ב"ספר הגדול," ביחד עם כל מסיימי ה PBP שנערכו אי פעם. להיות ancien משמעו להצטרף לחבורת רוכבי עילית שסיימו אתגר כביר זה.

התחלה
 
בשנת 1891 מירוצי אופניים היו בחיתוליהם. באביב נערך מירוץ בורדו - פריז לאורך 572 ק`מ. המירוץ היה הצלחה מבחינת מודעות ציבורית. הצלחה זו לא נעלמה העיניו של העורך (ורוכב אופניים נלהב) של העיתון Le Petit Journal, מר Pierre Griffard.
כך, בקיץ 1891 הוכרז מירוץ פריז - ברסט - פריז. האדון Griffard התכוון שזה יהיה מבחן לאדם ומכונה. מרחק של 1200 ק`מ מציג את בורדו-פריז כמשחק ילדים. רק רוכבים צרפתים הורשו להשתתף במירוץ. לכל רוכב הותר להציב עד 10 "מושכים" שכירים בנקודות אסטרטגיות (למרות שזו היתה הנורמה במירוצי הכביש של אותה תקופה, רק קומץ רוכבים ממומנים היטב השתמש באופציה הזו.) מאחר ומכוניות עדיין לא היו נפוצות, הוצבו משקיפים לאורך המסלול שקושרו בעזרת רכבת וטלגרף. המסלול נמתח לאורך Route Nationale 12, הדרך הראשית מערבה מפריז. הרוכבים נדרשו לעצור בערים מרכזיות לאורך המסלול ולהחתים את ספר הדרך, נוהג שממשיך כיום.
מעל 400 רוכבים נרשמו, אך רק כ 206 אמיצים התייצבו לקו הזינוק. המירוץ יצא לדרך מעט לפני הזריחה ב 6 בספטמבר.
העיתונים דיווחו באופן נרחב על האירוע, הארוע היה הצלחה אדירה. המנצח Charles Terront שב לפריז עם שחר היום השלישי, לאחר שפידל במשך 71:27 שעות ללא שינה! למרות השעה המוקדמת, למעלה מ 10,000 צופים הריעו לו. הוא נהיה כוכב לאומי בצרפת. שאר המסיימים טיפטפו לפריז במשך 7 הימים הבאים. בדיוק 100 (כמעט חצי) רוכבים סיימו את המירוץ בהצלחה. המסיימים קיבלו מדליה עם שמם והזמן שלקח להם, ואגדת ה PBP נולדה.
המירוץ הבא נערך ב 1901. למרות שבמירוצים הראשונים התחילו מעט (25 - 45) רוכבים, התייצבו טובי רוכבי הסיבולת של אותה תקופה. המנצח ב PBP 1901, היה מי שכבר ניצח פעמיים את פריז-רובה, Maurice Garin, שלימים ינצח את הטור דה פראנס הראשון בשנת 1903. הזמן של Maurice Garin היה 52:11:01.
עדכונים
12/9/2006: זמני מנצחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה