יום ראשון, 20 במרץ 2011

127. ברווט 400 שנת 2011

שלום,

סיפור רכיבת ברווט 400 של שנת 2011 שנערך במועד הרשמי שלו.




זו השנה השלישית (2009, 2010) שבה ברווט 400 נערך במסלול זה.

לברווט, שמתחיל בפסל דגל הדיו באילת התייצבו 13 רוכבים, מתוכם 4 אנגלים:
אבי כהן, ו 3 חברים: אנדרו (רכב בין השאר ב PBP 2003 ו PBP 2007,), דן (רוכב חדש יחסית, ללא נסיון בינלאומי ברכיבות ארוכות,) וג`ונתן (רכב בין השאר ב PBP 2003.)

הצטלמנו, ויצאנו בזמן.
בפניה הראשונה ראיתי את אחד הרוכבים הישראלים. מסתבר שהוא לא היה בנקודת ההתחלה.
כששאלתי אותו למה הוא לא בא לצילום בנקודת ההתחלה, הוא ענה "הצטלמתי כאן, מול אכסנית הנוער"
זו לא נקודת ההתחלה, מה שאומר שאותו רוכב פיספס נקודת ביקורת.

עוד באילת אנדרו חטף פנצ`ר, ועצרו עימו שני חבריו, וגם ומנשה.

בטיפוס לנטפים נוצרה חבורת חוד של 4 רוכבים:
אבי כהן, שלומי, איציק, יאן.
קצת אחרי הכיכר הגדולה ביציאה, יאן פרש מחבורת החוד, והאט לרכוב בקבוצה שאני רכבתי איתה: עם עדי, חיים וג`קי.

יבגני התחיל לאט מאוד.
בערך באמצע הדרך למחסום נטפים, נפתח פער גדול מיאן וג`קי, כך שנותרנו שלושה.
הצטלמנו בקונטרול הראשון, ומיד המשכנו.
נסענו בקצב סביר. לא מהר מדי ולא לאט מדי.

עצרנו לארוחת צהריים בפונדק נאות סמדר בצומת שיזפון.
כשהגענו, עדיין היו שם אבי, שלומי, ואיציק.
איציק אמר שקשה לו להחזיק איתם, אך הוא סירב להצעה שלנו לרכוב איתנו.
לא הרבה אחרינו, הגיעו ביחד יאן, ג`קי, ושלושת האנגלים, והתיישבו לאכול איתנו.
ג`קי אמר שהוא רכב לבד במשך מרחק גדול. אמרתי לו שחבל שהוא לא חיכה ל"רכבת" של האנגלים. הם תפסו אותו כ 5 ק`מ לפני צומת שיזפון.
אחרי עוד כמה זמן מנשה הגיע לבדו, והזמין שקשוקה.

הוחלט שכולם יחכו למנשה שיסיים לאכול, ונרכוב ביחד עד מצפה רמון.
עוד לפני הרכיבה, סוכם עם 3 האנגלים להתארגן במצפה רמון ולרכוב בחושך ביחד.
מעט לפני שיצאנו, הגיע יבגני. כל הכבוד!

התייעצתי עם מנשה לגבי הרוכב שפיספס את הקונטרול בנקודת ההתחלה.
מנשה אמר "לפסול אותו."
אני אמרתי, שלמיטב ידיעתי, זו פעם ראשונה ב 6 שנים של ברווטים בישראל, שרוכב מפספס קונטרול וממשיך בברווט כרגיל, לכן העונש צריך להיות מסוג של "אזהרה", ולא "הרתעה"
החלטתי לקנוס אותו בשעתיים, שייתווספו לזמן הכללי שלו.
הרוכב הזה הוא רוכב חזק, ושעתיים לא היו משנות להצלחתו או אי הצלחתו בברווט.
סימסתי לו (הוא אחד מחבורת החוד, לכן לא יכולתי להודיע לו באופן אישי) על ההחלטה, כדי שיהיו לו מירב הפרטים, והוא יוכל לתכנן את המשך הברווט שלו בהתאם.

משיזפון יצאנו 8 רוכבים ביחד. (ג`קי יצא מעט לפנינו) רכבנו בצורה יפה, ב 2 טורים עם החלפות.
את ג`קי תפסנו די מהר, כך שהיינו 9.
מדי פעם היה רוכב שרצה לנוח, והוא נשאר מאחור.
ככל שהזמן עבר, עוד ועוד רוכבים נשארו מאחור, כך שבעצם היו רק 6 רוכבים שעבדו, ו 3 רוכבים שלא עזרו במשיכה מקדימה.
להפתעתנו, לא היתה רוח הפנים המפורסמת שהיתה לנו ב 2 המהדורות הקודמות במסלול הזה, והדרך התקדמה בקצב יפה.
במישר, מנשה וג`קי לא עמדו בקצב ונותרו מאחור. אמרתי שנחכה להם בראש מעלה שדמה. הם הגיעו, חיכינו שיסיימו לאכול משהו קטן, והמשכנו.
את מעלה העצמאות התחלנו ביחד, אך מהר מאוד נפתחו פערים גדולים.
כ 800 מטרים לפני סוף המעלה, ראיצי את איציק יושב בצד הכביש.
הוא נראה לא טוב. הוא גמר את הכוח ברדיפה אחרי אבי ושלומי, וגם נגמרו לו המים.
אנדרו, האנגלי שהוביל בטיפוס נתן לו בקבוק מים.
אמרתי לו שינסה להגיע למעלה, אפילו בהליכה, ומשם יתגלגל למסעדת "הקצה", שם קבענו לארוחת ערב.
כולנו הגענו למצפה רמון באור יום.

כשחיכינו לכולם בתחנת הדלק, הבחנתי שהתקבל סמס בזמן שרכבתי.
זה היה מאותו רוכב שפיספס את הקונטרול בנקודת ההתחלה.
לא אחזור על תוכן הסמס, רק אומר במילים עדינות שהתוכן לא הראה התנהגות ספורטיבית, ולא עלה בקנה אחד עם "רוח הברווטים".
מאחר וזו עברה שניה, כמו כרטיס צהוב שני, המשמעות היא כרטיס אדום - פסילת אותו רוכב.

הארוחה במסעדה היתה טובה כתמיד. איציק הגיע, והחליט להמשיך איתנו. הפלוטון גדל ל 10 רוכבים.
בעל המסעדה אמר לי: "אני מכיר אותך, היית פה לפני כ 4 שנים עם אופניים קטנים, והיה מישהו מהחבורה שלכם שהתעלף" (הוא התבלבל בין שתי רכיבות שונות, אך שני הפרטים נכונים, בלי קשר ביניהם...)

כשיצאנו, התלבשנו עם רוב המחממים, אך מהר מאוד עצרנו להתקלף, כי לא היה כ`כ קר.
במשאבי שדה שוב עצרנו.
ביציאה היה קר, ועצרנו ללבוש את המחממים.
בצומת מגן עצרנו להרבה זמן. המוכר בתחנה אמר ששני רוכבים שהיו שם לפני שעה מסרו "ד`ש ונשיקה לטל." תודה רבה! :-)

עדי חטף פנצ`ר בקדמי בשדרות, וכולם חיכו לו. לא נמצא הגורם לתקר.
לצומת הודיה הגענו כולם ביחד.
עצרנו לקפה בתחנת דלק אחרי צומת הודיה.
היה לנו המון זמן מבחינת שעות סגירת תחנות הביקורת, והאנגלים לא מיהרו להגיע לנקודת הסיום, אז הם הציעו לעצור לשינה. עדי ואני הסכמנו, וגם יאן.
מנשה, איציק, חיים וג`קי החליטו להמשיך.
ישנו קצת יותר משעה, ויצאנו לדרך רעננים, עם אור ראשון.
אני רציתי להמשיך לצומת שילת בלי עצירות, אך שניים מהאנגלים ביקשו לעצור בנחשון. עצרנו.
מצומת שילת, הדרך לסיום היתה מהירה.
לפני הקונטרול האחרון בכביש 444, יאן פתח בספרינט, והמשיך ישר, ולא עצר. הוא היה רחוק מדי, ולא שמע את צעקותינו, או שריקת המשרוקית של עדי.

באזור אצטדיון "וינטר" עדי גילה שוב פנצ`ר בקדמי. כנראה, אותו גורם לפנצ`ר בשדרות הרים שוב את ראשו...
במקום להחליף, שאלתי אותו אם הוא יכול לנסות לנפח, ולהמשיך כך עד הסוף (הגלגל לא היה מרוקן, מה שמרמז שהחור עדיין לא גדול.)
וכך היה. עדי ניפח כמעט בכל רמזור, כ 6 פעמים, והגיע ביחד איתנו.
כשהגענו לסיום, גם יאן הגיע. אחרי יותר מק`מ הוא גילה שהוא לבד, ושהוא פיספס את הקונטרול, וחזר.
כך שכולנו סיימנו בזמן של 24:50.


באנגליה יש שמות לברווטים. לרוב עם משמעות, או משחק מילים כלשהו.
3 האנגלים שרכבתי איתם הציעו לקרוא למסלול Red to Med.


לגבי הרוכבים האחרים:
אבי ושלומי דיווחו על סיום כשאנחנו היינו קצת לפני צומת נחשון.
חיים וג`קי דיווחו על סיום כשאנחנו היינו באזור אור יהודה, ומנשה ואיציק דיווחו על סיום כשאנחנו היינו בדרך השלום.

למנשה היה פנצ`ר באזור ברקת. איציק נשאר איתו, וחיים וג`קי המשיכו.

לצערי, יבגני פרש באזור טללים.


להתראות ב 600!

- -

עדכונים 22 במרץ 2011:

הרוכב שנפסל ערער על עונש הפסילה, וערעורו התקבל.
עונשו הומתק ל 5 שעות קנס, שייתווספו לזמן הכללי שלו.



תוצאות רשמיות:


Ben Simhon Jackie, Passed
Cohen Avi, Passed
Heyman Itzik, Passed
Katzir Tal, Passed

Kot Shlomi, Passed
Levi Yan, Passed
Philip Adi, Passed
Shaul Menashe, Passed
Tal Haim, Passed
Andrew, Passed
Dan, Passed
Jonathan, Passed

Kahan Eugene, DNF



קישורים:
תודה ליורם שעקב אחרינו בשרשור הזה תוך כדי שהוא נלחם במחלת השפעת בגבורה גדולה.
הסיפור של חיים בקומונת אופני כביש בדרום.
הסיפור של יאן בבלוג שלו.
הסיפור של שלומי באתר גרופי
שרשור בנושא הארועים בברווט שנפתח בפורום אופני כביש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה