יום שבת, 19 בפברואר 2011

126. ברווט 300 שנת 2011

שלום,

סיפור רכיבת ברווט 300 שני של שנת 2011, שנערך במועד הרשמי שלו.

זו השנה השלישית (2009, 2010) שבה ברווט 300 נערך במסלול הזה.

לברווט שהתחיל בצומת נחשון בשעה 22:00 התייצבו 13 רוכבים.
איציק מתכוון להתחיל את ה PBP בקבוצת ה 84 שעות, לכן הוא זינק לבד בשעה 05:00 למחרת.
סה`כ 14 מתייצבים לברווט.

רוכבים חדשים: חיים טל, שרה טל, ג`קי בן שמחון, עדי פייקין (ארבעתם מ"רוכבי הדרום",) אבי כהן (ישראלי שחי בלונדון, רכב איתנו ברכיבות החודשיות בעבר.)

מאחר והזינוק היה בלילה, למען הבטיחות, ובעיקר בגלל רוכבים שזו השנה הראשונה שבה הם רוכבים בברווטים, הוחלט להשתדל לרכוב ביחד, לפחות בלילה. המשמעות היא שהרוכבים החזקים ייאלצו לרכוב לאט מהמהירות שבה הם רגילים.

"הרוכבים החזקים" (שהכרתי לפני הברווט) הם אבי, עדי פיליפ (רק "עדי" בהמשך,) שלומי, יאן. די מהר הסתבר שגם עדי פייקין חזק.

היתרון של קבוצה גדולה הוא שיש לה נוכחות גדולה יותר על הכביש מאשר קבוצה קטנה, וזה בא לידי ביטוי גדול יותר ברכיבת לילה.

שלומי צלצל לפני ההתחלה ואמר שהוא יאחר קצת. אמרתי לו שהקונטרול בנקודת ההתחלה פתוח למשך שעה, אבל אם הוא יתחיל מאוחר מדי, תהיה לו בעיה להגיע לקונטרול הראשון, שהוא קרוב מאוד, בצומת האלה. הוא הגיע כשאנחנו עמדנו לצאת, כך שלא היה חשש שהוא לא יספיק לקונטרול הראשון.

התחלנו 11 רוכבים ביחד. בעליה להראל כולם עוד היו ביחד, אך ביער הנשיא כבר נפתחו פערים קטנים, שהתרחבו בירידה לצומת שמשון.
הראשונים רכבו לאט, כך שלצומת האלה הגענו כמעט כולם ביחד.
יבגני היה איטי מאוד. הוא מכיר את המסלול (סיים אותו בהצלחה ב 2010), ולכן הוחלט לא לחכות לו.
עצרנו שם להצטלם, מילוי וריקון נוזלים, וזה לקח לנו 7 דקות.

מצומת האלה ממשיכים דרך ליאון וקיבוץ גת, עד צומת קוממיות בכביש 40, שם הקונטרול השני, בקילומטר ה 50.
בגבעות שבין ליאון לבית ניר נפתחו פערים קטנים, אך דאגנו שהראשונים יאטו, ובבית ניר שוב היינו כולם ביחד.
את הדרך עד כביש 40 רכבנו ביחד.

גם בהמשך רכבנו ביחד. ליד קיבוץ ברור חיל עופר גילה פנצ`ר באחורי, ועצר. אורי עצר איתו.
החיסרון של קבוצה גדולה הוא שאי אפשר לחכות לאדם אחד, ולכן חייבים להתפצל, וקבוצה קטנה תישאר עם היחיד, "להחזיר אותו" לקבוצה.

בבית קמה עצרנו לאכול בארומה. אני אכלתי שני חצאים של "בשר חם", ועדי אכל 3 חצאים.

שלומי הגיע. הוא אמר שהוא רכב את כל הדרך עד כאן לבד. הוא עקף את עופר ואורי כשהם עמדו בברור חיל, אך בחר להמשיך לרכוב לבד את 24 הקילומטרים עד בית קמה.
עופר ואורי הגיעו מעט אחריו.

מבית קמה יצאנו אחרי כ 38 דקות, לכיוון צומת הנשיא.
שרה רכבה לאט מאוד,
 וחיכינו לה בצומת גילת.
אבי ושלומי לא עצרו והמשיכו לבד.
עד צומת מעון השתדלנו לרכוב לאט כדי שלא ייפתחו פערים גדולים מדי.

בצומת מעון לעופר היתה בעיה במעביר האחורי, וכולם נעצרו לרגע.
מסתבר שנקרע לו הכבל. בברווט הקודם זה קרה ליאן.
עדי קשר לו את הכבל סביב מתקן הבקבוק, ועופר המשיך את הרכיבה בשני הילוכים בלבד: 53/12 ו 39/12!
ב PBP יש הרבה גבעות, והרבה החלפות הילוכים. יש המלצה כללית לוודא שכל הכבלים תקינים.

קצת אחרי צומת מעון הפלוטון התפצל סופית, ל 3 קבוצות:
בראשונה: יאן, עדי פייקין, עופר, ג`קי, ואני.
בשניה: נאור ואבישי.
בשלישית: חיים, שרה, עדי.

כשהגענו לפניה לאנדרטת אוגדת הפלדה ראינו את אבי ושלומי יוצאים. נכנסנו, הצטלמנו, ויצאנו.
כשיצאנו צלצל אליי נאור, ואמר שהם בכרם שלום, כקילומטר וחצי אחרי הפניה לאנדרטה. אמרתי להם לחזור.
ואז עדי צלצל אליי, ואמר שהם בכרם שלום. אמרתי גם להם לחזור.
4 הרוכבים שהיו איתי בקבוצה לא חיכו לי בזמן שדיברתי בטלפון, ואת 16 הק`מ עד תחנת הדלק "אשכול" רכבתי לבד.
חיכינו שם לכולם ואכלנו ארוחת בוקר, במשך כ 43 דקות.

ביצאה ראינו את יבגני בהלוך שלו, כלומר היה בינינו פער של כ 40 ק`מ.
אחרי צומת מעון הפלוטון שוב התפרק לכמה חלקים.
אבי ושלומי היו בראש, אחריהם קבוצה גדולה, נאור ואבישי מאחור, ושרה לבד במאסף.
בצומת הנשיא עדי, עדי פייקין, חיים, וג`קי רכבו מקדימה, אני רכבתי לבד מאחוריהם, ועופר ואורי מאחוריי.
עדי האט ורכב איתי. תודה רבה!
שרה החליטה לפרוש, מאשר לרכוב לבד יותר מ 100 ק`מ עד הסוף.

בצומת קמה שוב נפגשו כולם.
עדי ואני לא התעכבנו ויצאנו ראשונים.
פגשנו את איציק ליד רוחמה, ועצרנו לדבר איתו כמה דקות.
אבי, שלומי, עדי פייקין, ויאן עקפו אותנו.
בצומת איבים עדי ואני הצטלמנו בצומת (כמו בהלוך) והם הצטלמו בתחנת האוטובוס. יצאנו לפניהם.
אבי, יאן, ועדי פייקין עקפו אותנו, ושלומי היה מאחור.
מאזור צומת חלץ רכבנו עדי ואני לבד עד הסוף.
כשעצרנו למלא מים ראינו את שלומי עובר אותנו, לבד.

סיימנו בזמן של 15:12 שעות.