הי,
קצת על אופי המסלול, לטובת מי שחשב לשכור רכב ולעשות הכרת מסלול לפני ה PBP...
מי שהתעניין בהיסטוריה, יודע שמסלול ה PBP המודרני מוגדר כ"גבעי," כלומר, בעל גבעות. מאות גבעות, ליתר דיוק...
כמעט אין קטעים מישוריים. הדרך היא או במגמת עליה, או במגמת ירידה.
כלל
אצבע אומר שב PBP יש 10,000 מטר טיפוס (10 ק`מ, או קצת יותר גבוה
מהאוורסט...) יש אף שיגידו שזוהי הערכה שמרנית, ובעצם מטפסים אפילו 12,000,
אבל 10K זה מספר עגול ויפה, אז נישאר איתו.
העליה
הידועה ביותר (שנחשבת לקשה ביותר) היא זו ל Roc Trevezel (ק`מ 564 בהלוך, ו
665 בחזור,) שקרובה ל Brest. יש שם אנטנת שידור, ויש נוף פנורמי יפה. רוב
רוכבי ה 90 שעות מגיעים אליה ביום, אז אפשר ליהנות מהנוף.
העייפות
המצטברת גם משחקת תפקיד: מה שגבעי ביום הראשון, נהיה הררי ביותר ביום
השלישי. לכן גם מוזכרת העליה ל Mortagne Au Perche בדרך חזרה (ק`מ 1084.)
אחד התיאורים של המסלול משתמש בכנסיות לשם המחשה:
בכל כפר יש כנסיה. הכנסיה ממוקמת תמיד בראש הגבעה.
אם אתה רואה כנסיה רחוקה, והיא בגובה שלך, או אפילו מתחתיך,
אז היה בטוח שהדרך תכלול ירידה, ועליה לכנסיה.
ועוד דבר - ה PBP עובר ליד הרבה כנסיות!
- -
קצת נתונים טכניים על המסלול:
הנתונים מסתמכים על GPS, עם דגימה כל 400 מטר. בגלל שתי סיבות אלו, הנתונים לא מדויקים, אך ניתן לקבל מושג כלשהו על אופי המסלול.
החלוקה להלן היא לפי נקודות הביקורת.
המרחקים בק`מ- והעליות/ירידות במטרים.
קטע, מרחק, עליה, ירידה
1 140 862 615
2 81 543 775
3 88 503 607
4 54 376 425
5 85 556 460
6 75 508 518
7 88 664 721
8 85 820 738
9 75 528 510
10 85 475 573
11 54 388 337
12 88 674 570
13 81 543 506
14 74 327 465
15 66 352 277
2 81 543 775
3 88 503 607
4 54 376 425
5 85 556 460
6 75 508 518
7 88 664 721
8 85 820 738
9 75 528 510
10 85 475 573
11 54 388 337
12 88 674 570
13 81 543 506
14 74 327 465
15 66 352 277
טל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה