שלום,
תמיד טוב שיהיה פנס. רצוי שהפנס יהיה גם זמין ונייד.
למשל, אם צריך לבדוק משהו באופניים, או לקרוא את סיפור הדרך.
גם ברכיבות "קצרות" בבקרים במשולש אני מצטייד לפחות בפנס פוטון מיקרולייט בכיס.
אני גם אף פעם לא מוריד את הפנס הקדמי הקטן מהאופניים, ונצנץ אחד מאחור תמיד מחובר. לפעמים אפילו מנצנץ ביום.
רכיבות ארוכות, בהגדרה, כוללות רכיבה בשעות החשיכה.
בד`כ גם מתכננים שב Brevet 400 רוכבים לילה שלם.
לכן, פנס הוא חובה.
עד ה PBP של 1999 (כולל) היתה חובה לשאת פנסים ונורות ספייר.
ב 2003 עדיין היתה חובה כזו, אך לפי תיאורי המשתתפים, היו רוכבים שהצליחו להתחמק מהביקורת, ולרכוב עם פנסי לד.
עדיין לא פורסמו החוקים של 2007 (הם משתנים ומתעדכנים מדי פעם,) והדעה הרווחת היא שכנראה פנסי לד יהיו חוקיים.
הלוגן:
מאחר ופנסי הלוגן זוללי בטריות, ובטריות נטענות זה לא ריאלי, אז האפשרות היחידה היא להשתמש בנאבה קידמית עם דינאמו.
יתרונות: אין תלות בבטריות, אספקת חשמל קבועה ומספקת (בדגמים החדשים, למשל של SON.)
חסרונות: אין הרבה. משקל? חוסר תאורה במהירויות נמוכות, חוסר תאורה בעצירה.
חסרון שנראה לי רלוונטי באופניים "מגושמים" הוא שיש סיבוך מסויים כשמטיסים את האופניים.
מאחר וצריך לפרק את הגלגלים בטיסה, זה יוצר סיבוך מיותר.
לד:
הלהיט התורן. קלים, קטנים, חסכניים בבטריות ועוד.
יש שאומרים שהצבע לא טבעי, אבל אני אישית חושב שאפשר לחיות עם זה ברכיבת כביש.
- -
כרגע הקונפיגורציה אצלי היא:
פנס קדמי קטן: Cateye HL-EL120, מחובר תמיד. זהו פנס קל, משתמש בסוללות AA, ובעל אפשרות ניצנוץ בשביל להיראות.
פנס קדמי ראשי: Cateye HL-EL500, עם שיחרור מהיר.
זהו פנס חזק (ב Brevet 400 ירדתי את מעלה העצמאות ב 70 קמ`ש בחושך מוחלט ללא חשש,) משתמש בסוללות AA.
נצנצים אחוריים: כרגע יש לי Cateye TL-LD170, ועוד אחד פשוט וזול ללא שם.
הנצנצים משתמשים בסוללות AAA.
אני חושב לעבור לנצנצים שמשתמשים בסוללות AA כמו Cateye TL-LD1000, כדי שאצטרך להשתמש רק בסוג אחד של סוללות.
- -
רוכבים אמריקאים מספרים שהרוכבים האירופאים רכבו עם פנסים זעירים, שבקושי האירו. אולי זה הפער בתרבויות.
בכל אופן, רצוי לחסוך בסוללות, כדי שהפנס יעבוד מתי שבאמת צריך אותו.
מאחר והפנס הגדול אמור לעבוד פחות מ 30 שעות לפי היצרן (היצרנים תמיד מעגלים למעלה, ובלילות קר ולכן הסוללות מספיקות לפחות זמן,) אולי אצליח לסיים עם סט סוללות אחד.
יהיה מעניין לדעת לכמה זמן הן הספיקו באמת.
צרפתית:
אור קדמי - feu avant / phare
אור אחורי - feu arrière
נורה - ampoule
דינאמו - Dynamo
עדכונים
3/9/2006:
לאחרונה Cateye יצאו עם שני פנסים חדשים, HL-EL520 ו HL-EL530 שנראים מעניינים. שניהם בעלי עוצמה גבוהה מה HL-EL500, ובעלי אורך חיים רב יותר.
4/10/2006:
שבוע שעבר הוספתי פנס פוטון קטן על הקסדה, ואף עשיתי רכיבת לילה בה בחנתי את היעילות שלו. זה פנס Backupz Photon P230.
יש הרבה יתרונות לפנס על הקסדה:
קל לכוון את האור אם רוצים להאיר נקודה שלא מול האופניים.
אם נאלצים לטפל באופניים בחושך, לא צריך להחזיק פנס ביד אחת כדי לכוון לאן שרוצים.
אפשר לקרוא Cue Sheet בקלות בעזרתו.
20/12/2006:
המיוחד בו הוא שהוא כולל גם מחזירור. (עד עכשיו היה לי מחזירור ונצנצים בנפרד.)
מהתגובות לחבריי לרכיבה הראשונה איתו נראה שהנצנץ מאוד בולט, עד כדי הפרעה.
אז אולי אשתמש בו רק ברכיבות סולו.
25/12/2006:
כרגע הקונפיגורציה של הפנסים האחוריים:
SuperFlash גבוה על מוט הכיסא,
LD500 נמוך, מתחת לתיק
נצנץ על התיק, כרגע הפשוט ללא השם, אולי ארכיב את ה LD170 שם.
25/2/2007:
הרכבתי פנס Cateye HL-EL320 על תושבת מיוחדת, נמוך, מעל הגלגל הקדמי.
נכון לעכשיו, זו תהיה מערכת התאורה בה אשתמש ב PBP.
על התושבת יש מקום לשני פנסים, אך כרגע אשתמש רק באחד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה