יום שישי, 22 במאי 2015

190. Ride of Silence 2015

שלום,

זו השנה השישית ברציפות בה מתקיימת רכיבת Ride of Silence בישראל.


רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה`ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ`ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.

בד`כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.

השנה, כמו בשנה שעברה, הודעתי בדף הפייסבוק של הרכיבה, בפורום אופני כביש ובפורום אופניים (קישורים פורום אופני כביש: 1, 2), שאני מתכוון לצאת לרכיבת Ride of Silence בתל אביב, בתאריך ובשעה כמו בשאר העולם, באותו מסלול כמו בשנים עברו.

המסלול שבחרתי לרכוב הוא:
שביל אופניים/הליכה ממערב לתחנת רידינג ושדה דב, רחוב יצחק ארצי, רחוב 2040, עד מנדרין, וחזרה.
כ 5 ק`מ לכל צד.



מאז ה Ride of Silence של 2014 נהרגו 10 רוכבים, לעומת 9 רוכבים בשנה לפני.
אלו הרוכבים שנהרגו:

9 ליוני 2014, בצומת אל על.

29 ליולי 2014, בחולון.

17 לאוגוסט 2014, בכביש 38.

27 לספטמבר 2014, בצומת פרדסיה.

8 לדצמבר 2014, בנהריה.

28 לדצמבר 2014, בבני ברק.

18 לינואר 2015, בכביש החוף.

3 במרץ 2015, בנתניה.

19 במרץ 2015, בבקה אל-גרביה.

19 באפריל 2015, ליד כפר סבא.


- -

השנה רציתי לכתוב על שני מקרים שלדעתי מייצגים את המצב הנוכחי בכבישי ישראל.

המקרה הראשון הוא של משה חזן, שהיה בן 52 במותו.
הוא נהרג בכביש 40, ליד צומת אל על, בדרכו ללעבודתו בחברת אל על.
 
המקרה השני הוא של זאב ילין.
הוא נהרג בכביש 554, ליד כפר סבא, בדרכו לביתו לאחר יום העבודה.


שני המקרים האלה, הראשון והאחרון השנה, מיצגים כמה דברים בעיני. בקצרה:
*) יש יוממים בישראל.
שני הרוכבים שהזכרתי רכבו לעבודתם מחוץ למקום מגוריהם.
*) האופניים לא משנים.
משה חזן רכב על אופני כביש, וזאב ילין רכב על אופני שטח.
*) הכביש לא משנה.
משה חזן נהרג בכביש רחב, עם שוליים רחבים, והפרדה פיזית באמצע הכביש.
זאב ילין נהרג בכביש צר, שנחשב "כביש אדום."
*) מסוכן בכביש.
משה חזן רכב מרחק ארוך יחסית בכביש, מביתו ועד למקום עבודתו.
גם זאב ילין רכב מרחק ארוך יחסית, אך רובו בשטח.


- -

רכיבת Ride of Silence של שנת 2016 תהיה ב 18 במאי.


טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה