יום שבת, 19 בינואר 2013

146. ברווט 200 ראשון שנת 2013


שלום,

הסיפור שלי של רכיבת ברווט 200 ראשון של שנת 2013, שנערך שבוע לאחר המועד הרשמי שלו, בשל הסופה שהשאירה "תנאים לא מיטביים לרכיבה."


לברווט הזה התיצבו 5 רוכבים: ייבגני, מושיק, אלעד, נחום, ואני.

המסלול זהה למסלול של ברווט 200 הראשון שנרכב בשנת 2011 (לינק לפוסט של 2011.) ב 2011 רכבתי עם הפיקסי, והפעם עם הילוכים.
שעת ההתחלה הוזזה ל 05:00, כדי שרוב הרכיבה תהיה בשעות האור.
מאחר והמסלול קל יותר מאשר המסלול של ברווט 200 השני (ה"רגיל",) היתה תקווה שיגיעו רוכבים חדשים.
ואכן, 3 מתוך 5 הרוכבים הינם חדשים: מושיק, אלעד ונחום.


מושיק הוא רוכב מנוסה, שהשתתף בישראמן באילת ב 2012.
אלעד רוכב חדש יחסית, עם ותק של כמה חודשים ברכיבה. הוא גר בצפון ומורגל בעליות.
נחום הוא רוכב מנוסה, חבר של אלעד, וכמוהו גם גר בצפון, ומורגל בטיפוסים. הוא מתאמן לקראת הטראנס-אלפ, והוא רוכב חזק.



התחזית היתה ליום יפה, אפילו חם קצת מהרגיל.
בדרך היה ערפל, וחששתי מהתנאים. כשהגעתי לנקודת ההתחלה (כ 30 דקות לפני הזינוק) המשכתי עוד קצת עם האוטו על המסלול, לבדוק את מצב הערפל לכיוון דרום.
היתה נקודה אחת (לאורך כ 50 מטרים,) כקילומטר מההתחלה, והחלטתי ש"לי זה מתאים."
אף רוכב אחר לא התנגד, ולכן יצאנו בזמן (במקום, נניח, לחכות קצת, עד שתנוח דעת כל הרוכבים.)



כשמתחילים לרכוב בנגב בינואר ב 05:00 בבוקר - לא חם.
אבל גם לא היה כ`כ קר. בערך 7 מעלות.
החלטתי לא להוסיף שכבה שהבאתי.
גם לא סחבתי תיק גדול (בד`כ החל מ 400 ק`מ,) מה שאמר שיש קושי לוגיסטי לאכסון המחממים העודפים במהלך היום.

ייבגני היה מוכן בזמן, והוא יצא.
שלושת הרוכבים החדשים ואני התעכבו קצת, ויצאנו 20 דקות לאחר שעת הזינוק.

ההתחלה מישורית יחסית, ורכבנו
ביחד.
באותה נקודה עם ערפל - הוא כבר התפוגג.

נחום התבלט כרוכב חזק מהרגע הראשון. מושיק גם נראה חזק, ואלעד נראה בערך ברמה שלי.
הכביש היה יחסית נקי, אבל השוליים היו מלוכלכים מאוד, ובכל זאת רכבנו בשוליים.

את ייבגני עקפנו עוד לפני קיבוץ צאלים.
כשהתחיל לעלות האור היינו קצת אחרי קיבוץ צאלים, באזור של גבעות חול.
אלעד התחיל לשיר "תן לשים ת`ראש על דיונה" מתוך הסרט גבעת חלפון אינה עונה.
קצת אחרי זה מישהו התחיל לצעוק "הופ הופ הופ" ואחר ענה לו "מעל המקרר נשר`קה"
ארבעתנו בערך באותו גיל, והגשש החיוור זה מה שגדלנו עליו.
לאורך כל הרכיבה ציטטנו קטעים מהגשש, וניסינו להתקיל אחד את השני בשאלות. היתה חויה מהנה מאוד! מומלץ ביותר! :-)


רכבנו קצת לאט, וציטטתי: "ויטוש, מה אתה שוכב שם כמו או`מניק?"

באזור רביבים עצרנו לריקון נוזלים.
כשהגענו לתחנת הדלק במשאבי שדה בדקנו כמה מים יש לנו.
לכולם היה מספיק מים, והחלטנו לא לעצור, ולהמשיך עד התחנה הבאה, בשדה בוקר.

מיד אחרי צומת משאבים, בערך ב 50 ק`מ, הרגשתי שהאויר בגלגל הקדמי שלי יורד.
קפיצה קטנה הבהירה את המצב - פנצ`ר.
כולם עצרו.
בצמיג היתה נעוצה סיכה משרדית גדולה. כזו שכנראה תפנצ`ר כל צמיג.
לא הצלחנו להוציאה בכח הידיים, אבל יש לי פלייר בתיק, וזה עזר.
בזמן שהחלפנו פנימית, עברה לידנו רוכבת מוכרת, שיצאה לרכיבה עצמאית מרביבים למצפה רמון "ואז נראה."

עקפנו אותה קצת אחרי צומת טללים.

בשדה בוקר עצרנו לכ 19 דקות. אכלנו.
הורדתי את כל המחממים שלי, והייתי לבוש בערך כמו שאני לבוש ברכיבות בקיץ.

קצת לפני עובדת עקפנו שוב את הרוכבת, שלא עצרה בשדה בוקר.

בטיפוס לנפחא מושיק עצר להוריד מעיל, וחיכיתי איתו. נחום ואלעד המשיכו.
חברנו באחת הירידות לנחל צין.
הציטוט המתאים: "בקשר ליד זה בסדר. בקשר לשאר החלקים, אני צריך לעבור לחליפה."

במצפה רמון שוב עצרנו, לבערך 36 דקות. דיברנו עם מדריך טיולים שישב בשולחן לידנו.

בזמן שישבנו במצפה רמון הגיעה הרוכבת.
היא ישבה לאכול איתנו, ויצאה לפנינו.
עקפנו אותה עוד לפני צומת הרוחות.

באזור עובדת, אלעד ומושיק אמרו שהם קצת עייפים, ואינם יכולים להחזיק בקצב של נחום (כשנחום מוביל.)
נחום האט קצת, וגם אחרים הובילו קצת יותר, ונחום הסכים להיות מאחור, בקצב שיותר איטי ממה שהוא רגיל.


קבענו שהעצירה הבאה תהיה במשאבים, ולא בשדה בוקר.
אבל זה לא היה בשליטתנו.
בשדה בוקר נחום חטף פנצ`ר.
בזמן שתיקנו את הפנצ`ר של נחום, עקפה אותנו הרוכבת.
אני אמרתי שזה כמו הסיפור על הצב והארנב. :-)

היה קצת חם, והציטוט המתאים: "זה מה קוראים בשפה מדיצינה אתה קיבלת זפטה שמש"

עקפנו אותה קצת אחרי חלוקים.
בקטע שבין חלוקים למשאבים - אלעד הרגיש טוב וחזק ואפילו "יצא להתקפה" לפנינו, ועצר בצד לצלם אותנו, ואילו מושיק הרגיש חלש.

כשעצרנו במשאבים "רק בשביל למלא מים" (כ 18 דקות...) הגיעה הרוכבת, ויצאה לפנינו.
עקפנו אותה קצת לפני רביבים.

אלעד ומושיק הרגישו חלשים ואני קבעתי את הקצב (או ע`י הובלה, או ע`י זה שאמרתי לאלעד ומושיק שיצעקו אם זה מרגיש מהיר מדי בשבילם כשנחום הוביל.)
לא הרחק אחרי הכניסה לרביבים אני חטפתי פנצ`ר באחורי.
בזמן שתיקנו את הפנצ`ר שוב עקפה אותנו הרוכבת. היא החליטה להאריך קצת המסלול שלה, ולרכוב עד צאלים וחזרה לרביבים.
עקפנו אותה לפני צאלים.

משם ועד לסיום רכבנו בקצב שהיה טוב לאלעד ומושיק.

סיימנו קצת אחרי 15:00, בזמן רשמי של קצת יותר מ 10 שעות.
בזמן שישבנו בנקודת הסיום קיבלתי סמס מהרוכבת שכתבה לי שהיא ראתה את ייבגני באזור רביבים. כל הכבוד ייבגני!


לאחר הרכיבה, עקב הרכיבה בשוליים המלוכליכים באבנים קטנות, הצמיגים שלי היו גמורים ודורשים החלפה.
ציטוט מתאים:
- מה יש לצמיגים?
- לצמיגים אני לא יודע, אבל הטאיירים שלך סובלים מ... דלקת כביש החוף.


קישורים:
שירשור בפורום אופני כביש, כולל תמונות של אלעד.


טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה