יום שבת, 10 במרץ 2012

138. ברווט 400 שנת 2012

שלום,

סיפור רכיבת ברווט 400 של שנת 2012.

לברווט התייצבו 5 רוכבים: ג`קי, יאן, יבגני, מנשה, ואני.
המסלול המקורי (עוד בהמשך) זהה למסלול של ברווט 400 שנרכב החל משנת 2009, כלומר זו הפעם הרביעית במסלול הזה!

ג`קי, יאן, ויבגני ישנו באילת, ומנשה ואני הגענו בטיסה שנחתה ב 09:30 (30 דקות לאחר תחילת הברווט)
הערכתי שנהיה בנקודת ההתחלה ב 09:45, אך בגלל "בירוקרטיות של טיסות", הגענו רק בערך ב 09:50, ויצאנו בערך ב 09:53.

יבגני זינק ב 09:00, וג`קי ויאן חיכו לנו.

עוד בשדה התעופה, שרוול הרוח היה מקביל לקרקע, והיה לנו קשה להחזיק את האופניים ברוח, לשם הרכבת הגלגל הקדמי.
בטיפוס לנטפים היתה רוח פנים חזקה, אך זה לא הפריע יותר מדי. ממעבר נטפים ועד שיזפון היתה רוח פנים חזקה, והיה קשה לשמור על מהירות סבירה.

כל הזמן חשבתי מתי נראה את יבגני.
פגשנו אותו מעט לפני שיזפון.
האטתי ואמרתי לו שיישב עלי, ואחסום לו את הרוח. (ג`קי ויאן המשיכו קדימה, ומנשה רכב עם יבגני ואיתי.)
רכבתי לאט, בקצב שהערכתי שיתאים לו.
זה נמשך כמה ק`מ, אך מתישהו הוא איבד מגע, והיה רחוק מדי מכדי שאחכה, וגם צומת שיזפון היתה קרובה.
בפונדק נאות סמדר סגרו את המטבח מוקדם לרגל חג פורים, ואכלנו טוסט בשקית ניר (ולא בצלחת עם סלט.) גם לא היתה שקשוקה למנשה.

יבגני הודיע שהוא פורש, כי רוח הפנים חזקה מדי והוא העריך שהוא לא יצליח לסיים את הברווט בתוך זמן הגג.
היה לו רכב באילת, והוא חזר דרך כביש הערבה.

ג`קי אמר שהוא יוצא לפנינו, כי הוא "רוצה לרכוב לאיטו בקצב שלו." זה המקום לומר שג`קי חזק משמעותית ממנשה וממני.

יאן, מנשה, ואני רכבו ביחד. רוח הפנים היתה חזקה מאוד. הרבה יותר משנים קודמות. את ג`קי תפסנו במישר כשהוא מתלבש כי היה לו קר.
משם רכבנו ביחד.
החשיך כשעוד היינו במישר. לפני מעלה העצמאות זרח ירח מלא. עם כל הכוכבים בלילה החשוך של מצפה רמון זה היה מחזה מרהיב.

במעלה העצמאות יאן פרץ קדימה, ואחריו ג`קי. מנשה ואני טיפסנו לאיטנו בקצב שלנו.
כל הזמן משיזפון, מנשה ואני פינטזנו על הגולש-עם-אורז במסעדה במצפה רמון.

למצפה רמון הגענו כשעתיים וחצי לאחר המועד הרגיל. בהתאם לשעת היציאה המאוחרת, היינו בפיגור של כשעה וחצי.

כשהגעתי למצפה רמון ראיתי את יאן ב"מנטה" וצעקתי לו שיבוא למסעדה כשיסיים את ענייניו. ג`קי מנשה ואני רכבנו למסעדה, אך לדאבוננו היא היתה סגורה.
נכנסנו לאלונית החדשה ביציאה הצפונית ממצפה רמון.
צלצלתי ליאן להודיע לו שאנחנו באלונית ולא במסעדה.
הוא הודיע שהוא פורש, ויתפוס טרמפ עם יבגני שהיה שם עם הרכב שלו (של יבגני...)
ביקשתי מיאן שיבואו לאלונית ונהיה ביחד.

יבגני הגיע בנסיעה, ויאן הגיע ברכיבה. זה הפיח בי תקוה שאולי יאן לא באמת רוצה לפרוש, אך הרוח החזקה התישה אותו.
כשהוא דיבר הוא היה נחרץ לגבי הפרישה שלו. נפרדנו והוא איחל לנו "בהצלחה."

ממצפה רמון, כצפוי, ג`קי, מנשה, ואני רכבנו ביחד בקצב מהיר יותר, והתחלנו לצמצם את הפער על השעון.
בפניה בצומת חלוקים, אשתו של ג`קי צלצלה ואמרה לו ש"יש בלאגנים בעזה."
באמצע הקטע שבין חלוקים למשאבים, צלצלה גם אשתו של מנשה, ואמרה ש"צה`ל על הרגליים, ואי אפשר להגיע לנגב המערבי, כי כל התושבים נקראו להישאר בבתים."

במשאבים התיישבתי עם הג`פיאס ותכננתי מסלול חלופי. ג`קי הציע מסלול שכולל את כביש 40 עד צומת מסמיה. מנשה נטה לכיוון המסלול של ג`קי. אני גם הסכמתי, בתנאי שנקצר את הרכיבה על כביש 40, עד צומת פלוגות. וכך נהיה מסלול שילדי: משאבים, כביש 40 (דרך באר שבע ולא בעוקף,) פלוגות, נחושה, עזקה, שדה אברהם, נחשון, נשרים, ואז נראה (לטרון, או צומת אל על), לפי מד המרחק.

וכך היה.

קצת לפני באר שבע שמענו אזעקה, ועצרנו, מוכנים לקפוץ לשוחה בצד הכביש.
ראינו שני שובלי אור נעים אחד לשני, ואז עוד זוג.
שמענו שני פיצוצים עמומים. אחרי כמה דקות המשכנו ברכיבה.
באר שבע היתה יחסית שוממת. ברחובות היו אנשים בודדים.
גם כביש 40 לא היה עמוס (למרות שזה היה הלילה שבין שישי לשבת!)

המשכנו לפי המסלול החלופי, וקצת אחרי יער חרובית שוב שמענו אזעקה. עצרנו, ובשמים היו שני שובלי עשן נעים אחד לקראת השני, ונשמע קול פיצוץ עמום.
בצומת שדה אברהם שמענו אזעקת "צבע אדום" ונכנסנו לתחנת האוטובוס.
היה שקט, ואחרי כמה דקות המשכנו.

כשפנינו בצומת נחשון לכיוון נשרים התחלנו לחשב מרחקים, ונוכחנו שלא חובה להאריך עם לטרון.
החלטנו להמשיך בכביש 40 עד ברקת, ומשם לתל אביב במסלול המקורי.

הגענו בזמן של 25:40, שזה 1:20 שעות לפני זמן הגג, עם כ 4600 מטרים טיפוס, שזה משמעותית יותר מאשר במסלול המקורי (כ 3900 מטרים.)
בתוספת רוח הפנים החזקה ביותר שנתקלנו בה במסלול זה, בעיני זהו הישג אדיר!

תוצאות לא רשמיות:

Ben Simhon Jackie, Passed
Katzir Tal, Passed
Shaul Menashe, Passed
Kahan Eugene, DNF
Levi Yan, DNF

להתראות ב 600!

קישורים:

יאן כתב על הברווט בבלוג שלו.
שרשור בפורום אופני כביש שפתח יאן.
שרשור בפורום אופני כביש שהתפתח מההודעה שלי על הרשומה.
שרשור בקומונת אופני כביש
שהתפתח מההודעה שלי על הרשומה.