יום שני, 8 בינואר 2007

55. תיק צב

שלום לכל הקוראים,

הפעם אכתוב על קונפיגורצית התיקים שלי, ועוד קצת באופן כללי.


אשמח אם תספרו על הקונפיגורציה שלכם.
יש כמה סוגי תיקים, וכמה אופציות לחיבורם. למטרת עשיית סדר (אשמח אם תתקנו ו/או תעירו,) אמנה את סוגי תיקי האופניים הנפוצים, מלפנים לאחור:

1) תיקי צד קדמיים. לרוב קטנים יותר מתיקי צד אחוריים. משמשים בעיקר ברכיבות טורינג.

2) תיק סבל קדמי. נמצא על הסבל הקדמי (שמשמש גם לתליית תיקי הצד הקדמיים.)

3) תיק כידון. נתלה על הכידון. בגלל שהתוכן זמין בזמן רכיבה, נהוג לאחסן שם אוכל או מצלמה. לרוב גם יהיה בעל נרתיק שקוף למפה מעל.

4) Bento Box. תיק אוכל קטן שנתלה מעל ה Top Tube. יש המשתמשים בתיק זה לאכסון כימיקלים (כמו ג`לים) הנצרכים תוך כדי רכיבה.

5) תיק שלדה. נתלה מתחת ל Top Bube. מיקום מעולה, קרוב למרכז הכובד של האופניים+רוכב. אם הוא מצליח לעמוד במשקל, רצוי לשים בו את הדברים הכבדים ביותר.

6) תיק אוכף. נתלה מתחת לאוכף.

7) תיק סבל אחורי. נמצא על הסבל האחורי (שמשמש גם לתליית תיקי הצד האחוריים.)

8) תיקי צד אחוריים. לרוב בעלי הנפח הרב ביותר. כשאין תיק סבל אחורי אז נוצר משטח רחב שמאפשר לשים דברים רחבים.

אם התיקים לא מספיקים, או הצורה של מה שרוצים לסחוב היא "משונה", אז אפשר להשתמש למשל ברשת עם ווים, או ב Bungee Cord.

לגבי חברות, יש כמה שמות ידועים. השמות הנחשבים לטובים ביותר הם Arkel מקנדה, או Ortlieb מגרמניה.
Carradice היא חברה ותיקה מאנגליה, עם מוצרים קלאסיים, אך גם עדכניים.


כרגע אני משתמש בקונפיגורציה הזו:

1) תיק שילדה משולש קטן. תמיד על האופניים, במשולש השילדה.
מכיל מולטיטול, וכלי תיקון פנצ`רים.
(פנימית ספייר גם נמצאת תמיד על האופניים, בתוך השילדה.)
נתפר לי במיוחד כך שיתאים בדיוק לברומפטון.

2) Bento Box, מכיל שני סנדוויצ`ים, ולפעמים גם בננה.
קניתי ב"העיר על אופניים."

3) תיק סבל. מכיל עזרה ראשונה, בגדים, כלי עבודה וחלקי חילוף.
של Carradice, מדגם Super C Rackbag.
בתיק יש לי גם רשת, אם צריך לקשור שק`ש, או משהו כזה (עדיין לא החלטתי אם אני אקח שק`ש או לא.)


נ.ב. מאיפה בא השם לרשומה?
בגלגול קודם (כשהייתי Hiker,) תמיד היה לי תיק מצויד צמוד לגב. פעם חבר קרא לזה "תיק צב," והשם נתפס. :)

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה