יום חמישי, 21 בספטמבר 2006

25. ההיסטוריה של ה PBP, חלק 3

שלום,

חלק אחרון, המשך של הפוסט הזה.



שנות ה Randonneuring

העניין של עולם המירוצים ב PBP דעך לאחר מלחמת העולם השניה.
אחרי ה PBP של 1951, הוחלט לקיים את הארוע כל 5 שנים. מעניין לציין שב PBP של 1948, 1951 ו 1956, טנדם גברים רכבו יותר מהר מסולו גברים.

גם אם ימי המקצוענים ב PBP הסתיימו, עדיין היו "מירוצים" (חוץ מהחובה על מגיני בוץ ואיסור פירסום על החולצות) בין הראשונים.
כל ארוע היווה תחרות בין רוכבים חובבים, שהפגינו יכולות מרשימות.
כמה יצרני אופניים המשיכו לתמוך באותם רוכבים מהירים, מאחר והמכירות היו עולות לאחר "ניצחון" ב PBP.

ב 1956 התחילו 220 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 50:29 קבעו Gilbert Bulte, Lucien Detee, ו  J Jouffrey, שלושתם מצרפת.

שנות ה 60 היו "רזות" מבחינת מס` הרוכבים (פחות מ 180 רוכבים.) הארוע היה צרפתי ברובו.

ב 1961 התחילו 179 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 46:18 קבע Jean Fouace מצרפת.

ב 1966 התחילו 172 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 44:21 קבעו Robert Demilly ו Maurice Macaudiere מצרפת.

בשנות ה 70 גדל מספר הרוכבים הזרים, וגם יותר צרפתים השתתפו. הרבה רוכבים צרפתים הצליחו, אך בתקופה המודרנית שני רוכבים זרים בלטו: Herman De Munck מבלגיה, ו Scott Dickson מארה`ב. Herman De Munck היה בחזית ב 1966, והיה המהיר ביותר בכמה ארועים החל מ 1971. הוא עדיין רכב ב 1999, והגיע בזמן שהרבה רוכבים אחרים היו רוצים!
שני רוכבים אלו, והרבה אחרים באמת אוהבים את ה PBP. היטיב לתאר את ההבדלים בין שני סוגי רוכבי ה PBP המנצח של 1931, Opperman "Oppy" Hubert, שחזר לפריז ב 1971 להזניק את הארוע, כשאמר: "אני הייתי רוכב מקצוען. האופניים פירנסו אותי. אתם רוכבים אמיתיים, אתם חיים בשביל לרכוב."
כיום, בכל אופן, ה PBP כמירוץ הוא ארוע צדדי לעומת ה PBP המודרני. כיום זהו ברווט, כשמטרת הרוב המכריע של הרוכבים היא להגיע לפריז בזמן הגג.

הדרך המסורתית לאורך N-12 עדיין היתה בשימוש, אבל נהייתה יותר מסוכנת לאחר מלחמת העולם השניה.
ב 1961 אופנוע פגע והרג רוכב; ב 1966 נהג שיכור דרס למוות רוכב אחר. ב 1971 שני רוכבים נהרגו ואחד נשאר נכה לאחר שמשאית נסעה דרך הקבוצה שבה רכבו בלילה.
תאונות אלו שיכנעו את המועדון של פריז לנטוש את המסלול שהיה בשימוש מאז 1891, ולהשתמש במסלול אחר, שקט יותר, אבל יותר גיבעי וכפרי, שעדיין נמצא בשימוש.
מאז 1979 משתמשים גם בקפטריות של בתי`ס כנקודות ביקורת, על מנת להתמודד עם כמות הרוכבים הגדלה מדי שנה.
עוד שינוי שנכנס ב 1979 חייב את הרוכבים לעבור סידרת ברווטים כדי להשתתף.

ב 1971 התחילו 325 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 45:39 קבע Herman De Munck.

ב 1975 התחילו 667 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 43:27 קבעו , Herman De Munck מבלגיה, ו Yves Cohen ו Robert Truchi מצרפת.

ב 1979 התחילו 1766 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 44:01 קבעו Pierre Baleydier ו Bernard Piguet מצרפת.

ב 1983 התחילו 2106 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 43:24 קבעו Herman De Munck ו Bernard Piguet מצרפת.

ב 1987 התחילו 2587 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 44:15 קבעו חמישה, ביניהם Herman De Munck.

ב 1991 התחילו 3275 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 43:42 קבע Scott Dickson.

ב 1995 התחילו 2860 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 43:20 קבעו תשעה, ביניהם Scott Dickson.

ב 1999 התחילו 3573 רוכבים. את הזמן המהיר ביותר של 44:22 קבעו Christophe Bocquet ו Philippe Deplaix מצרפת. Scott Dickson הגיע בזמן של 45:44. Herman De Munck הגיע בזמן של 56:49.

ב 2003 התחילו 4069 רוכבים. בפעם הראשונה היו יותר רוכבים זרים (2064 רוכבים) מאשר צרפתים (2005 רוכבים.) את הזמן המהיר ביותר של 44:40 קבעו שישה.

מאז 1931, 18842 רוכבים סיימו את ה PBP. ההערכות ל 2007 הן שיהיו יותר מ 5000 רוכבים.

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה