יום ראשון, 10 במרץ 2013

149. ברווט 400 שנת 2013

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 400 של שנת 2013.

המסלול זהה למסלול של ברווט 400 שנרכב החל משנת 2009, כלומר זו הפעם החמישית במסלול הזה!

לברווט התייצבו 3 רוכבים: אודי, נאור ואני.

שלושתנו ישנו באילת.
אודי הגיע מוקדם מאיתנו, ונאור ואני הגענו באוטובוס ביחד, וישנו באכסנית הנוער.
בערב לפני הברווט, נאור רצה שנאכל פסטה, וקיבלנו כמה המלצות למסעדה איטלקית מסויימת באילת.
המחירים היו "תל אביביים," ושאלתי את עצמי אם הם כוללים מע`מ, ואם החשבון הסופי יהיה ללא המע`מ...
יצא לא זול.

פגשנו את אודי ליד אנדרטת דגל הדיו, הצטלמנו, ולפני שיצאנו, נאור ביקש להצטלם על רקע הים.

התחזית היתה לרוח מזרחית, וקיוינו שתהיה רוח גב.
בעליה לנטפים ראינו כמה רוכבים יורדים, וכולם עשו שלום.
רוכב אחד עקף אותנו, והאט לדבר קצת לפני שהמשיך.

קצת אחרי מחסום נטפים
 בערך בק`מ 11-12 לרכיבה אודי חטף פנצ`ר.
עצרנו לעזור לו.

בצידי הדרך היתה פריחה אדומה יפה.
עצרתי לצלם, אך אני חושש שזה היה מרחוק מדי (צילמתי מהכביש, לא רציתי לעבור את דרך הטישטוש.)

כל הדרך היתה רוח גב שעזרה לנו.
כשהגענו למעלה, למישור לכיוון צומת שיזפון, היתה רוח גב חזקה ושייטנו במהירות גבוהה יחסית.

עצרנו לארוחת צהריים במסעדה בצומת שיזפון, ומשם שוב היתה רוח גב ושייטנו במהירות ללא מאמץ.
בצומת ציחור הרוח התחלפה לרוח פנים.
בראש מעלה פארן עצרנו לתמונות.
צילמנו המון.
אני לא חושב שצילמתי כ`כ הרבה באיזשהו ברווט.

אודי ונאור דיברו על אפשרויות חילוץ (לכל אחד היה איש קשר למקרה שיצטרכו חילוץ.)
לי לא היה איש קשר שדיברתי איתו מראש, וזה הזכיר לי את נועם נגר ("מאמן קושר") שכתב בהזמנות של הרכיבות שלו לאילת: "אני רכב הליווי"

המישר עבר מהר יחסית, ואת מעלה שדמה טיפסנו אודי ואני ביחד, ונאור מאחור.
במכתש לא היתה רוח פנים חזקה, ובנחל רמון עצרנו לעבור למוד לילה (ווסט זוהר והדלקנו פנסים ונצנצים)
השמש שקעה כשסיימתי את הסרפנטינות של מעלה העצמאות, רכבתי חזק כי רציתי להגיע למעלה באור יום. הצלחתי.

במצפה רמון עצרנו ליותר משעה, ודיברנו עם רוכבים וטיילים שהיו באזור.
המטיילים נדהמו כששמעו שיצאנו מאילת בבוקר, ושאנחנו מתכוונים להגיע לתל אביב עד הבוקר הבא. אחד אפילו הציע לקחת אותנו באוטו שלו. :-)

לפני היציאה התלבשנו חם. לא היה קר מדי, אך אם לא היינו מתלבשים - היינו קופאים.

קצת לפני שדה בוקר התחלנו לשיר שירים של כוורת.
ליד הכניסה למדרשה הגענו ליו-יה. שלושתנו הכרנו את כל המילים וממש צעקנו את השיר.
כשהגענו לפזמון, כל פעם מישהו אחר שר "יו-יה" והשניים האחרים ענו לו.
כשהגענו לאזור תחנת הדלק שרנו את שיר המכולת, ובצומת היה אופנוען שיצא מהתחנה ונד לנו בראשו. :-)
אגב נועם שהוזכר למעלה, הקטע הזה הזכיר לי את רפי "פלטה", שהיה חברו הטוב, ותמיד שר שירים. :-)

הדרך למשאבי שדה עברה מהר ועצרנו שם קצת יותר ממה שהייתי רוצה.
גם הדרך למגן עברה מהר, ונאור אמר שהוא עייף, ורוצה לעצור לישון.
הצעתי לנסות למשוך עד צומת הודייה, ושם נוכל לישון בשעות הכי קשות של הלילה (בין 3 ל 5.)
עצרנו באלונית נגבה שאחרי צומת הודייה.
באלונית לא נתנו להיכנס, ומכרו דרך החלון.
התפרסנו באזור השולחנות שצמודים לאלונית. היתה רוח וקר.

נאור ואני כיוונו שעון לעוד כשעתיים, ואודי אמר שהוא לא מתכוון לישון וייצא לדרכו עוד מעט.
אני כנראה ישנתי, ואני לא יודע מתי אודי יצא. נאור אמר שהוא יצא לא הרבה אחרי שאנחנו פרשנו לשינה.
יצאנו ב 05:10.

אודי צלצל ב 05:17 ואמר שהוא בנחשון.
אנחנו הגענו לנחשון ב 06:35, כלומר כמעט שעה ועשרים אחריו.
לא נכנסנו לתחנה בנחשון, וקילפנו את כל המחממים בתחנת האוטובוס.
על הכביש היו כמה פרטים של ארבה.

בצומת חטיבה שבע נאור היה הרחק מאחור. חיכיתי לו בסוף העליה, בכניסה לפארק קנדה.
הוא אמר שהוא חותך לביתו, ונפרדנו בברכת הצלחה.

את הגבעות במודיעין עד צומת שילת רכבתי בקצב סביר, אך הירידה לכיוון צומת מודיעים היתה איטית בגלל רוח פנים.
גם המשך הדרך עד הסיום התאפיין ברוח פנים,
אך אני חושב שרכבתי די מהר. כלומר בקצב הרגיל אותו אני רוכב ברכיבות קצרות באזור, ולא בסיום ברווט 400...

אודי סימס לי כשהוא סיים, ואני הגעתי לנקודת הסיום כשעה אחריו.

קישורים:
שרשור בפורום אופני כביש, שפתח עודד, כמה ימים לפני הברווט.
שרשור בפורום אופני כביש, שפתח דיקי, שעקב אחרינו ביום שישי, ועודד בשבת (ותודה רבה גם למנהלי הפורום על הנעיצה.)
שרשור בפורום אופני כביש שהתפתח בעקבות ההודעה על הרשומה הזו. ועוד שרשור, ועוד אחד.
ועוד שרשור, על הרכיבה שלי במרתון תל אביב, שאיכשהו קשור לשרשורים הקודמים, וגם לברווט 400 של שנת 2010.
הסיפור של נאור, כפי שהתפרסם ב BikePanel. שרשורים שהתפתחו מההודעה של נאור (פורום, קומונת אופני כביש, קומונת 4EPIC)