יום חמישי, 17 במאי 2012

140. Ride of Silence 2012

שלום,

זו השנה השלישית (שנת 2010, שנת 2011) ברציפות בה מתקיימת רכיבת Ride of Silence בישראל.


רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה`ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ`ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.

בד`כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.

השנה, כמו בשנה שעברה, הודעתי בפורום אופני כביש ובפורום אופניים (קישורים פורום אופני כביש: 1, 2, 3), שאני מתכוון לצאת לרכיבת Ride of Silence בתל אביב, בתאריך ובשעה כמו בשאר העולם, באותו מסלול כמו בשנים עברו.


המסלול שבחרתי לרכוב הוא:
שביל אופניים/הליכה ממערב לתחנת רידינג ושדה דב, רחוב יצחק ארצי, רחוב 2040, עד מנדרין, וחזרה.
כ 5 ק`מ לכל צד.


לרכיבה הגיעו 8 רוכבים:
Bikei1
עם אופני שטח,
יאן, שרכב בשנה שעברה בירושלים,
רון,
שרכב ברכיבה חודשית של אוקטובר 2009.
טריאתלטית שתיאמה את רכיבתה חזרה מהעבודה עם הרכיבה,
רוכבת עיר,
שני רוכבים עם אופני שטח,
ואני.


אחרי הרכיבה אכלנו פיצה, והתפזרנו איש איש לדרכו.

הסטטיסטיקה הכוללת לישראל: 8 רוכבים.
(לעומת שנת 2011 בה היו 7 רוכבים.)



לפני הרכיבה אמרנו כמה מילים על רוכבים שנהרגו או נפצעו השנה:

28 במאי 2011, בכביש הסרגל.

17 ביולי 2011, ליד לוחמי הגטאות.

13 באוגוסט 2011, שני רוכבים בכביש 3.

30 באוגוסט 2011, בנתיבי איילון.

20 בספטמבר 2011, בפתח תקוה.

20 בספטמבר 2011, בצומת אחיסמך. הרוג שני באותו יום!

8 בדצמבר 2011, בכביש 5613.

23 במרץ 2012, בהרצליה.

3 במאי 2012, בכביש 25 ליד באר שבע.


כמו כן, הזכרנו חלק מהפצועים, למשל:

מרים וארז. מרים שגם רכבה ברכיבה חודשית של אוקטובר 2009.

- -

השנה רציתי לכתוב על שני מקרים שלדעתי מייצגים את המצב הנוכחי בכבישי ישראל.


המקרה הראשון הוא של שלום גרוסמן ויצחק סימון מ 13 באוגוסט 2011.
הם רכבו בפלוטון בשבת בבוקר בכביש 3.
הם היו באחורי הפלוטון, ורכב שהגיע מאחור פגע בהם, והמשיך לפגוע ברוכבים נוספים בפלוטון.
שני הרוכבים שלפניהם נפצעו קשה, שני הבאים בינוני, והשאר קל.

הלך הרוחות (בפורום לפחות) עד אז, היה שבפלוטון גדול יש ניראות גדולה יותר, ולכן בטיחות פאסיבית עדיפה.
לצערי, המקרה הזה לא מעיד על כך, אלא הוא מעיד על העובדה שבכביש אסור לחשוב שנסיבות מסוימות הן בטוחות!
אפשר אולי להקטין את הסיכון, אך לא לבטלו כליל!

מאז המקרה הזה, שמתי לב שב"אזור המשולש" יש הרבה יותר רכבי ליווי,
וגם קבוצות קטנות של רוכבים נעזרות ברכבי ליווי.
כולי תקווה שלא נתבדה, ויקרה מקרה בו גם קבוצה עם רכב ליווי תיפגע.



המקרה השני הוא של רוכב, עובד זר מתאילנד, ולצערי איני יודע את שמו.

התאור ב ynet מצמרר:

אחרי שנדרס, נגרר העובד מתחת לגלגלי כלי רכב אחר למרחק של כקילומטר. "לאורך כל הכביש יש מלא דם", סיפר עד ראייה.

העובד הזר רכב על אופניו ונפגע בכניסה המזרחית לצור משה על-ידי מכונית מסוג מאזדה, בה נהגה צעירה. נהגת נוספת, שנהגה במכונית מסוג איסוזו, לא הבחינה בו כנראה - וגררה אותו איתה.

אחרי נסיעה של קילומטר נכנסה האשה לחניון של קניון פרדסיה, הזעיקה ככל הנראה את בעלה והגיעה איתו לזירת התאונה בכלי רכב אחר.

בחקירתה הראשונה אמרה האשה כי לא שמעה או הרגישה דבר.



המשפט האחרון משתק.
אין לי מילים לתאר את הרגשתי למקרא התאור לעיל, וכל המוסיף גורע.

- -

רכיבת Ride of Silence של שנת 2013 תהיה ב 15 במאי.


טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה