שלום,
זו השנה השניה (שנת 2010) ברציפות בה מתקיימת רכיבת Ride of Silence בישראל.
רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה`ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ`ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.
בד`כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.
השנה, כמו בשנה שעברה, הודעתי בפורום אופני כביש ובפורום אופניים (קישורים פורום אופני כביש: 1, 2, 3, קישורים פורום אופניים: 1, 2), שאני מתכוון לצאת לרכיבת Ride of Silence בתל אביב, בתאריך ובשעה כמו בשאר העולם, באותו מסלול כמו בשנת 2010.
המסלול שבחרתי לרכוב הוא:
שביל אופניים/הליכה ממערב לתחנת רידינג ושדה דב, רחוב יצחק ארצי, רחוב 2040, עד מנדרין, וחזרה.
כ 5 ק`מ לכל צד.
לרכיבה הגיעו 6 רוכבים.
שני רוכבים שהיו גם ב 2010: Bikei1 עם אופני שטח, ו Daniel1970 עם סינגל ספיד.
ועוד 3 רוכבים: ItsikH (מנהל פורום אופני כביש, עם אופני כביש), oferbic (מנהל פורום אופניים, עם אופני היבריד), uriler (שעזר רבות מבחינה לוגיסטית, עם אופני שטח).
אחרי הרכיבה אכלנו פיצה, והתפזרנו איש איש לדרכו.
כמו כן, יאן ארגן רכיבה בירושלים. הוא היה הרוכב היחיד.
כך שהסטטיסטיקה הכוללת לישראל: 2 רכיבות, עם 7 רוכבים.
(לעומת שנת 2010 בה היתה רכיבה אחת, עם 3 רוכבים.)
לפני הרכיבה אמרנו כמה מילים על רוכבים שנהרגו או נפצעו השנה.
בין השאר, הזכרנו את ההרוגים עם הפרופיל התקשורתי הגבוה:
שניאור חשין. טריאתלת. לאחר מותו, נושא הרכיבה בכבישים ראשיים היה בכותרות למשך כמה ימים.
גיא תמרי. רוכב כביש.
לא היכרתיו אישית, אך במשחק קווין בייקון של רוכבי הכביש בישראל, הוא היה, כמו כולם, מדרגה שתיים אליי.
אני הזכרתי עוד כמה הרוגים, ביניהם טל שביט, והרוכב שנהרג באותו יום כמוהו (פירוט בהמשך.)
כמו כן, הזכרנו חלק מהפצועים, למשל:
דוד (דיקי) תדהר. רוכב כביש.
חבר קרוב. רכבנו בברווטים ביחד החל משנת 2006, ועד לתאונה בנובמבר 2010. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הוא עדיין בשיקום בבית לוינשטיין.
אליהו אקדע. בן 13 מרחובות.
נפצע קשה בתאונת פגע-וברח. היה ללא הכרה במשך שבוע, ושוחרר לביתו אחרי שבועיים אשפוז.
- -
היום שעליו רציתי לכתוב כמה מילים הוא היום בו נהרג טל שביט.
טל שביט לא היה רוכב אופניים. הוא רכב על אופנוע.
הוא אחד הישראלים המזוהים ביותר עם אופנועים, אם לא הכי מזוהה.
נכתבו עליו הררי מילים, לפני ואחרי מותו, וקטונתי מלהוסיף.
הוא הקים את הירחון "מוטו" בסוף שנות ה 80. זה היה הירחון הראשון לאופנועים על נייר כרומו. צבעוני, מבריק, סטנדרטים חדשים בישראל, ועוד סופרלטיבים.
כתבתי עליו בעבר (איני מוצא את זה כרגע,) כשהזכרתי שבגליון הראשון של "מוטו" נבחן סוזוקי R750, ומהתוכן עלה שההתייחסות אליו היתה כשל "סובארו", ולא כשל אופנוע על "אמיתי" (כדוגמת, Bimota...)
באותה תקופה (סוף שנות ה 80) עשיתי רשיון על "אופנוע כבד", והתחלתי להתעניין בתחום.
עשיתי מנוי על "מוטו", ואף אספתי פרוטה לפרוטה, וקניתי את כל הגליונות הישנים (ישירות מהמערכת.) את גליונות 1 ו 3 אי אפשר היה להשיג, אך הצלחתי לצלמם מחבר.
באחת הפעמים (באזור שנת 1989) בה באתי למערכת (אני חושב שזה היה ברחוב ויזל?) לקנות גליון ישן, טל שביט היה שם, עם הגב אלי, עסוק בענייניו.
כששאלו לשמי, כדי לרשום על הקבלה, עניתי. הוא חשב שאני קורא בשמו, והסתובב אלי. הרגשתי כאילו הייתי בשורה הראשונה של הופעת רוק, הכי קרוב שאפשר לכוכב!
... עברו שנים, ואני רוכב על אופני כביש ...
ואז הוא נהרג על הכביש.
אני לא חושב שאני יכול לתאר במילים את הרגשתי.
אבל אם הוא נהרג על הכביש, אז כל אחד יכול למות על הכביש.
עברתי כבר 2 תאונות עם רכבים, אחת יותר קלה, ואחת יותר קשה, וחזרתי לרכוב אחריהן. אולי השתמשתי בהדחקה.
אבל מה שלקחתי ממותו של טל שביט הוא:
על הכביש אפשר למות! בקלות! לא משנה מי אתה ומה הרקע שלך!
ככל שתהיה יותר זמן על הכביש - כך גדל הסיכוי שלך להיפגע!
זה לא משנה אם אתה במכונית, אופנוע, או אופניים.
באותו יום בו נהרג טל שביט, גם נדרס למוות רוכב אופניים, מפגיעת אוטובוס, בבת ים.
- -
רכיבת Ride of Silence של שנת 2012 תהיה ב 16 במאי.
טל.
קישורים:
בלוג של יאן.
זו השנה השניה (שנת 2010) ברציפות בה מתקיימת רכיבת Ride of Silence בישראל.
רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה`ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ`ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.
בד`כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.
השנה, כמו בשנה שעברה, הודעתי בפורום אופני כביש ובפורום אופניים (קישורים פורום אופני כביש: 1, 2, 3, קישורים פורום אופניים: 1, 2), שאני מתכוון לצאת לרכיבת Ride of Silence בתל אביב, בתאריך ובשעה כמו בשאר העולם, באותו מסלול כמו בשנת 2010.
המסלול שבחרתי לרכוב הוא:
שביל אופניים/הליכה ממערב לתחנת רידינג ושדה דב, רחוב יצחק ארצי, רחוב 2040, עד מנדרין, וחזרה.
כ 5 ק`מ לכל צד.
לרכיבה הגיעו 6 רוכבים.
שני רוכבים שהיו גם ב 2010: Bikei1 עם אופני שטח, ו Daniel1970 עם סינגל ספיד.
ועוד 3 רוכבים: ItsikH (מנהל פורום אופני כביש, עם אופני כביש), oferbic (מנהל פורום אופניים, עם אופני היבריד), uriler (שעזר רבות מבחינה לוגיסטית, עם אופני שטח).
אחרי הרכיבה אכלנו פיצה, והתפזרנו איש איש לדרכו.
כמו כן, יאן ארגן רכיבה בירושלים. הוא היה הרוכב היחיד.
כך שהסטטיסטיקה הכוללת לישראל: 2 רכיבות, עם 7 רוכבים.
(לעומת שנת 2010 בה היתה רכיבה אחת, עם 3 רוכבים.)
לפני הרכיבה אמרנו כמה מילים על רוכבים שנהרגו או נפצעו השנה.
בין השאר, הזכרנו את ההרוגים עם הפרופיל התקשורתי הגבוה:
שניאור חשין. טריאתלת. לאחר מותו, נושא הרכיבה בכבישים ראשיים היה בכותרות למשך כמה ימים.
גיא תמרי. רוכב כביש.
לא היכרתיו אישית, אך במשחק קווין בייקון של רוכבי הכביש בישראל, הוא היה, כמו כולם, מדרגה שתיים אליי.
אני הזכרתי עוד כמה הרוגים, ביניהם טל שביט, והרוכב שנהרג באותו יום כמוהו (פירוט בהמשך.)
כמו כן, הזכרנו חלק מהפצועים, למשל:
דוד (דיקי) תדהר. רוכב כביש.
חבר קרוב. רכבנו בברווטים ביחד החל משנת 2006, ועד לתאונה בנובמבר 2010. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הוא עדיין בשיקום בבית לוינשטיין.
אליהו אקדע. בן 13 מרחובות.
נפצע קשה בתאונת פגע-וברח. היה ללא הכרה במשך שבוע, ושוחרר לביתו אחרי שבועיים אשפוז.
- -
היום שעליו רציתי לכתוב כמה מילים הוא היום בו נהרג טל שביט.
טל שביט לא היה רוכב אופניים. הוא רכב על אופנוע.
הוא אחד הישראלים המזוהים ביותר עם אופנועים, אם לא הכי מזוהה.
נכתבו עליו הררי מילים, לפני ואחרי מותו, וקטונתי מלהוסיף.
הוא הקים את הירחון "מוטו" בסוף שנות ה 80. זה היה הירחון הראשון לאופנועים על נייר כרומו. צבעוני, מבריק, סטנדרטים חדשים בישראל, ועוד סופרלטיבים.
כתבתי עליו בעבר (איני מוצא את זה כרגע,) כשהזכרתי שבגליון הראשון של "מוטו" נבחן סוזוקי R750, ומהתוכן עלה שההתייחסות אליו היתה כשל "סובארו", ולא כשל אופנוע על "אמיתי" (כדוגמת, Bimota...)
באותה תקופה (סוף שנות ה 80) עשיתי רשיון על "אופנוע כבד", והתחלתי להתעניין בתחום.
עשיתי מנוי על "מוטו", ואף אספתי פרוטה לפרוטה, וקניתי את כל הגליונות הישנים (ישירות מהמערכת.) את גליונות 1 ו 3 אי אפשר היה להשיג, אך הצלחתי לצלמם מחבר.
באחת הפעמים (באזור שנת 1989) בה באתי למערכת (אני חושב שזה היה ברחוב ויזל?) לקנות גליון ישן, טל שביט היה שם, עם הגב אלי, עסוק בענייניו.
כששאלו לשמי, כדי לרשום על הקבלה, עניתי. הוא חשב שאני קורא בשמו, והסתובב אלי. הרגשתי כאילו הייתי בשורה הראשונה של הופעת רוק, הכי קרוב שאפשר לכוכב!
... עברו שנים, ואני רוכב על אופני כביש ...
ואז הוא נהרג על הכביש.
אני לא חושב שאני יכול לתאר במילים את הרגשתי.
אבל אם הוא נהרג על הכביש, אז כל אחד יכול למות על הכביש.
עברתי כבר 2 תאונות עם רכבים, אחת יותר קלה, ואחת יותר קשה, וחזרתי לרכוב אחריהן. אולי השתמשתי בהדחקה.
אבל מה שלקחתי ממותו של טל שביט הוא:
על הכביש אפשר למות! בקלות! לא משנה מי אתה ומה הרקע שלך!
ככל שתהיה יותר זמן על הכביש - כך גדל הסיכוי שלך להיפגע!
זה לא משנה אם אתה במכונית, אופנוע, או אופניים.
באותו יום בו נהרג טל שביט, גם נדרס למוות רוכב אופניים, מפגיעת אוטובוס, בבת ים.
- -
רכיבת Ride of Silence של שנת 2012 תהיה ב 16 במאי.
טל.
קישורים:
בלוג של יאן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה