יום רביעי, 15 במאי 2013

152. Ride of Silence 2013

שלום,

זו השנה הרביעית (שנת 2010, שנת 2011, שנת 2012) ברציפות בה מתקיימת רכיבת Ride of Silence בישראל.


רכיבות Ride of Silence התחילו ב 2003 בדאלאס (טקסס, ארה`ב.)
אלו רכיבות שקטות בקצב איטי (מקסימום 20 קמ`ש) לזכר רוכבי אופניים שנהרגו או נפצעו על הכביש.
כיום זו רכיבה שנתית שמתקיימת בעשרות מקומות בארצות הברית ובעולם.


בד`כ הרכיבה נעשית על כבישים, להראות ש"מקומנו שם," אך אני חושב שבמציאות הנוכחית בישראל עדיף להימנע מכך.

השנה, כמו בשנה שעברה, הודעתי בפורום אופני כביש ובפורום אופניים (קישורים פורום אופני כביש: 1, 2, 3), שאני מתכוון לצאת לרכיבת Ride of Silence בתל אביב, בתאריך ובשעה כמו בשאר העולם, באותו מסלול כמו בשנים עברו.


המסלול שבחרתי לרכוב הוא:
שביל אופניים/הליכה ממערב לתחנת רידינג ושדה דב, רחוב יצחק ארצי, רחוב 2040, עד מנדרין, וחזרה.
כ 5 ק`מ לכל צד.


לרכיבה הגיעו 7 רוכבים:
"Bikei1" עם אופני שטח,
דיקי עם אופני יד,
"יהודה סיני" עם אופני שטח,
"קטן" עם אופני עיר,
"rubber duck" עם אופני כביש,
"roling9stony" עם אופני שטח,

ואני.


אחרי הרכיבה ישבנו ב"ארומה", והתפזרנו איש איש לדרכו.

הסטטיסטיקה הכוללת לישראל: 7 רוכבים.
(לעומת שנת 2012 בה היו 8 רוכבים.)



לפני הרכיבה אמרנו כמה מילים על רוכבים שנהרגו או נפצעו השנה:

15 ביוני 2012, בקרני שומרון.

27 ביוני 2012, בכביש 7.

16 ביולי 2012, ליד קיבוץ המעפיל

9 בנובמבר 2012, בכביש 31 בעליה מים המלח לערד.

30 בנובמבר 2012, בראשון לציון. (כתבה ב ynet.)

12 במרץ 2013, בנמל אשדוד.

15 באפריל 2013, ליד קציר / חריש.

ב 17 באפריל 2013 נפטר רוכב שנפגע בתאונה ב 30 באוגוסט 2011 באזור צומת מורשה.


כמו כן, הזכרנו חלק מהפצועים, למשל:

במשך 5 ימים בסוף פברואר 2013, בין 23 ל 27 נפצעו 5 רוכבים.
לפחות 4 מהם קשה.

- -

השנה רציתי לכתוב על שני מקרים שלדעתי מייצגים את המצב הנוכחי בכבישי ישראל.



המקרה הראשון הוא של בוריס גורפינקל מ 9 בנובמבר 2012.
בוריס גר בערד, והתאמן בכביש 31, בירידה לים המלח, ובחזרה לערד.
בוריס היה בדרכו חזרה הביתה, בכיוון העליה מים המלח לערד.
רכב שבא ממול, עקף רכב אחר, ופגע בבוריס, שנהרג במקום.
את כביש ערד-זוהר אני מכיר "מגלגול קודם", בשנות ה 80.
גם במגזין "אוטו" וגם במגזין "מוטו" מתחילת שנות ה 80, הכביש הזה מתואר כאחד מהכבישים הטובים בארץ: פניות רחבות, ראות טובה, ואיכות כביש מעולה.
נהגתי בכביש הזה מספר רב של פעמים בעבר, אך באופניים רכבתי שם בפעם הראשונה בברווט 1000 לפני פחות משבועיים.
בזמן תכנון מסלול ברווט 1000 של השנה, נתבקשתי לצרף את ים המלח למסלול.
למרות שהמסלול תוכנן בתחילת 2013 (לאחר התאונה של בוריס גורפינקל,) הירידה והעליה שבחרתי היתה חתרורים-זוהר.
גם כשאחד הרוכבים מחו`ל ביקש שאאשר לו לטפס דרך הערבה-דימונה, הצעתי לו לשקול שוב, כי כביש דימונה הוא הכביש הראשי לאילת, ובעל תנועה רבה מאוד.
בדיעבד, אני חושב שהבחירה בעליה מזוהר לחתרורים היתה נכונה יותר.


המקרה השני
הוא של רוכב בן 60 מ 30 בנובמבר 2012.
לצערי, איני יודע את שמו.
הוא נפגע בראשו ממראה של משאית.
כפי שנכתב בעיתון (לפי ההודעה של איציק, וגם בכתבה הזו,) מעוצמת המכה, התנתקה המראה מהמשאית, מבלי שהנהג שם לב לכך(!!!)
לאור זאת, אין לי הרבה מה להוסיף על יכולותיו ו/או כשירותו של אותו נהג משאית...
ולצערי, אותו נהג משאית אינו שונה בהרבה מהנורמה הנהוגה בכבישינו, או בכלל בחברה הישראלית של זמננו...

- -

קישורים:

שרשור בפורום אופני כביש שהתפתח בעקבות ההודעה על רשומה זו.
הסיפור של שרון, בבלוג שלו.


- -


רכיבת Ride of Silence של שנת 2014 תהיה ב 21 במאי.


טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה