יום שבת, 17 באוקטובר 2009

112. רכיבה נופית

שלום,

סיפור רכיבת 200 חודשית 16 באוקטובר 2009.

בברווטים של 2006 הכרתי את מארק. הוא רוכב שבא מתחום ספורט אחר, והיה בעל כח רב ברגליים.
הוא בערך בגילי, והתחברנו קצת, ואפילו יצאנו לכמה רכיבות משותפות, למשל זו.
לקראת סוף 2006 הוא עבר לארץ אחרת, ועשינו לו "רכיבת פרידה." היינו 5 רוכבים, והוא בחר את המסלול. הוא בחר מסלול לא קל, באזור הגליל התחתון.
הוא השתתף ב PBP 2007, וסיים בהצלחה.
כרגע מארק נמצא בביקור בארץ, ונראה היה מתאים שרכיבת הפרידה תהיה בסגנון הרכיבה ההיא.
כשישבנו בעפולה אחרי רכיבת 200 של ספטמבר, הוצע להרחיב את הרכיבה ההיא, עד שנגיע ל 200 ק`מ.
מאחר ומארק אוהב עליות (או, לפחות, נראה שהוא מחפש אותן...) אז המסלול נבחר בשל שיפוע (מבחינת "שפע," ולא מבחינת "מרחק-אנכי-לעומת-מרחק-אופקי") העליות שבו.

הפעם החלטנו לנסות לרכוב ביחד עד כמה שניתן.

היינו 10 רוכבים, שזה יותר ממה שחשבתי שיגיעו לרכיבה כזו.
רוכבים "קבועים": מארק, יוסי, מנשה, עופר
רוכבים מקומונה מסויימת: רון, קובי, מרים
כמו כן, היו אבי כהן (ישראלי שחי באנגליה, רכב בהצלחה PBP 2007, LEL 2009, ועוד רכיבות ארוכות אחרות,) ורונן י` (רוכב תחרותי במאסטרס ג`)

היו כמה מצלמות, אז הצילום לקח כמה דקות, ויצאנו ב 05:04.

עד זרזיר רכבנו כמעט כולם ביחד, ואחרי שעצרנו שם ל 13 דקות, המשכנו.

בכביש 79 יש עבודות בכביש, ויוסי ואני דיברנו ואמרנו שנקווה שיהיה בסדר בחזור (היו בטונדות ללא שוליים בצד הצפוני של הכביש.)

בגלל הפחד שרוכבים יתברברו, עצרנו בכל צומת עד הרדוף, לראות שכולם זיהו את הפניה. ליד חנתון עצרנו ל regroup קצר.
הטיפוס מיפתחאל היה סביר, ובמורשת ציפיתי לראות את מפרץ חיפה משמאל, אך לא היתה ראות טובה...
מארק ויוסי היו מאחור. מארק רוכב בקצב קבוע, שלאחרים נראה שהוא מתחיל לאט וממשיך בקצב מהיר...
8 הראשונים עצרו בתחנה ביובלים ל 13 דקות, ובינתיים מארק ויוסי עברו, ולא עצרו.

בעליה מחנניה למירון תפסתי את מארק.
במצפה הימים, בגלל הראות (או חוסר הראות,) אי אפשר היה לראות אף ים...

בצומת מירון עצרנו ל 30 דקות. מארק ויוסי עצרו להרבה פחות.
העצירה הבאה היתה בכפר ורדים. נכנסנו פנימה למלא מים.
היו כמה שלא הרגישו טוב, וישבנו בצל. יצאנו משם אחרי כ 27 דקות.

בתחילת הירידה ממגדל תפן מארק צלצל ואמר שהוא ויוסי בכרמיאל, והם לא מחכים. לקח לי כ 20 דקות להגיע לשם, ועצרנו שם לכמעט 20 דקות, כלומר למארק ויוסי היה פער של כ 40 דקות עלינו.
עופר לא עצר בכרמיאל והמשיך לבד (כלומר, פתח פער של כ 20 דקות עלינו.)

בירידה לכרמיאל, באזור נחף נפתח נוף פנורמי, עם כרמיאל מימין וראמה ממול. היה יפה.

העצירה הבאה היתה שוב ביובלים, ל 7 דקות. כשהיינו שם, יוסי צלצל מיפתחאל, ואמר שהתנועה רבה, ועדיף לרכוב בכל זאת דרך המוביל לזרזיר, והוא יעדכן אותי. צלצלתי לעופר ויידעתי אותו על האפשרות לשינוי במסלול.
כשיוסי הגיע לזרזיר הוא אמר שהתנועה שם באמת פחותה, והוא ממליץ לרכוב משם. הסכמתי, ויידעתי את עופר.

במורשת עדיין לא היתה ראות טובה, ושוב אי אפשר היה לראות את המפרץ...

ביפתחאל עצרנו כולם, והחלטנו לרכוב בטור, עם נצנץ במצב "מנצנץ" (כשאנחנו רוכבים בלילה, הנצנצים במצב "קבוע".)
דרך המוביל קיצרה את המסלול בכ 13 ק`מ.

לרמת ישי הגעתי אחרון. יוסי ומארק הגיעו כשעה לפנינו, ועופר הגיע כ 20 דקות לפנינו.

למיטב זכרוני, זו אחת הפעמים הבודדות שכל הרוכבים סיימו את כל המסלול. (בטח עם כזה "שדה".)

נתונים שלי:
192 ק`מ, בכמה שניות פחות מ 12 שעות.

טפוס מצטבר: 3449 מטרים. דרך עדי היה יוצא קצת יותר מ 3500 מטרים שהיו ההערכה המקורית שלי (כתבתי ב"הודעת הפרטים לפני הרכיבה" גם 3000 כדי לא להפחיד...)
ועוד אנקדוטה קטנה: בתחילת הרכיבה רונן אמר שיהיו במסלול הרבה טיפוסים, אם זה ייצא באמת 3000 מטרים. אמרתי לו שלא יאמין לכל מה שהוא קורא באינטרנט...

ולגבי שם הרשומה:
באנגלית יש רכיבות (או מסלולים) שקוראים להם "scenic". יש פה כפל משמעות, גם במובן שיש נוף, אך הכוונה היא בעיקר להרבה טיפוסים.