יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

217. ברווט 1000 עונת 2017

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 1000 של עונת 2017.


זו הפעם השלישית בה מתקיים ברווט 1000 בישראל,
וזהו מסלול חדש (בכל פעם היה מסלול אחר.) המסלול בגדול:
תל אביב, צומת האלה, צומת חלץ. אנדרטת אוגדת הפלדה, ניצנה, שדה בוקר,
הר חריף, המכתש הגדול, צומת זוהר, צומת חתרורים, דימונה, שדה בוקר,
ניצנה, צומת חלץ, צומת האלה, תל אביב.

לברווט התייצבו 6 רוכבים, לפי סדר שם פרטי:
אוד (באנגלית: Odd,) אודי, אסף, בן, שוקי, ואני.
אוד הגיע מנורווגיה במיוחד לברווט הזה. הוא רוכב מנוסה, וכבר השתתף בברווטים ארוכים בעבר, וכן סיים בהצלחה גם את ה Trans-Am.
בן הגיע מהולנד במיוחד לברווט הזה. הוא רוכב מנוסה, ורכב בעבר בישראל בברווט 1200 ב 2014, שאותו סיים בהצלחה.
בן אמר שהוא אחרי מחלה, והוא לא מרגיש מוכן מספיק לברווט כזה קשה.

לפני הרכיבה התלבטתי איזה תיק לקחת, והחלטתי לקחת תיק גדול.
אך כשהרכבתי אותו על האופניים שמתי לב שהוא קרוע קצת, והוא יתנדנד במהלך הרכיבה, אז החלטתי לקחת תיק קטן יחסית.
המשמעות היא שהיה לי רק סט בגדים אחד להחלפה (אבל שני סטים להחלפה של כפפות וגרביים,)
ולא יהיה לי מקום לבגדים חמים.
כשבדקתי, הכי קר יהיה במצפה רמון, עם טמפרטורות של 13 מעלות, וקיויתי שאני אסתדר.

כל הרוכבים הגיעו לפני שעת הזינוק, והיו לנו כמה דקות לדבר, ולהכיר את הרוכבים מחו'ל, ולהתבונן באופניים שלהם.
שוקי שאל אם זכרתי להביא ווסט זוהר (אני בד'כ שוכח ווסט כשאנחנו מתאמנים בלילה.)
לא זכרתי להביא, ולא היה לי זמן להביא מהבית, אז אקנה בתחנת דלק בדרך.

אוד סיפר שאלו אופניים חדשים לגמרי, בני 3 ימים, כי האופניים הרגילים שלו (מקרבון...) נפגעו ללא יכולת תיקון.
אלו היו אופניים בעלי ברקס דיסק, עם Thru Axle.

בהתחלה כולנו רכבנו ביחד, בעיקר באזורים עם תנועה צפופה, עד שיצאנו מגוש דן.
עצרנו למילוי מים בנחשון, ושכחתי לקנות ווסט זוהר.

בירידה מהראל אוד חטף פנצ'ר בקדמי.
בן ואני עזרנו לו, שוקי המשיך, ומתישהו גם אסף חבר לשוקי.
הם חיכו לנו בסוף העליה ליער הנשיא.

גם בקונטרול בקוממיות שכחתי לקנות ווסט זוהר, ואז התחלתי להילחץ, כי הערב עמד לרדת תוך 3 שעות.
אמרתי לאחרים שאני רוכב קצת יותר מהר, כדי לצבור זמן שיאפשר לי להיכנס לתחנת דלק, לקנות ווסט זוהר, ולהספיק לצאת ולהמשיך עם כולם.

בפועל, לא מצאתי ווסט זוהר בכמה וכמה תחנות. לא ראיתי את הרוכבים האחרים ורכבתי מהר כדי לתפוס אותם.
באלונית בכפר עזה מצאתי ווסט זוהר, והוקל לי (עדיין היו כשעתיים עד רדת החשיכה.)
המשכתי לרכוב מהר, ואחרי צומת סעד קיבלתי סמס מאסף שהודיע לי שהם עצרו לפנצ'ר של אוד, הפעם באחורי, והם באזור צומת חלץ.
הוקל לי, וחזרתי לרכוב לאט.

קבענו להיפגש בחנות האופניים "לה מדווש" בבארי, וחיכיתי להם שם.
בבארי נשארנו הרבה זמן. אוד קנה 2 פנימיות (התבדחתי שעם קצב ההתפנצרות שלו הוא צריך 16 פנימיות,) ואני קניתי שמן, ומשחה להקל על כאבים (לא היו לי, אבל מרחתי כטיפול מונע.)

אוד המשיך להתפנצ'ר, ועד צומת מעון, מניין הפנצ'רים של אוד היה: אחד בקדמי, ושלושה באחורי.
בן הביע בקול את מה שכולנו חשבנו: התבזבזה לנו יותר משעה בגלל הפנצ'רים של אוד, שהגיע עם אופניים, גלגלים, וצמיגים חדשים.
אמרתי לבן שימשיך למגן, וינוח שם. "שיחררתי" גם את שוקי ואודי.
אסף ואני נשארנו עם אוד, וחברנו די מהר לאחרים.
לא נשארנו הרבה במגן, כי רצינו לצבור שעות שינה.

מצומת גבולות דרומה הדרך עוברת מהר, אך בן לא עמד בקצב.
אחרי כמה פעמים שהאטנו וחיכינו לו, הוא אמר שלא נחכה לו יותר. אמרתי לו שהוא יכול לרכוב עם אודי, שאוהב לרכוב מאחור.
במשאבים בן הודיע שהוא פורש בגלל שהא איבד זמן לפנצ'רים של אוד, וגם שהוא מרגיש חלש אחרי המחלה שלו.

כשיצאנו ממשאבים לכיוון ניצנה, כולנו (כולל אודי) היינו שם הרבה זמן, אך אודי העדיף להישאר ולצאת לבד, אחרינו.
נותרנו 4: אוד, אסף, שוקי, ואני.
בחזור מניצנה, כשפגשנו את אודי, הסתכלתי בשעון ואמרתי לו שהוא כ 30 דקות אחרינו. הוא ענה לי שהוא מעריך את זה ב 45 דקות.
הגענו לאכסניה בשדה בוקר, התקלחנו, וכיוונו שעון לעוד שעתייים וחצי.
שוקי שאל אם עוד לא השתמשתי במשחה, ועניתי שאני לא צריך אותה עכשיו, כי יש לי, וקניתי כדי "להחזיר טובה" לחנות.
נתתי לשוקי את המשחה שקניתי.
כשקמנו, אני הייתי מוכן תוך פחות מחצי שעה לאחר היקיצה, אך יצאנו יותר מ 50 דקות אחרי שהשעון צלצל.
אודי הגיע ואמר שהוא ישן בחוץ בתחנת אוטובוס.

יצאנו ללא אודי לכיוון הר חריף.
עצרנו בעבדת להצטייד במים, ויצאנו לעומק המדבר.
בהר חריף לא היה לש'ג מים, ולחלקנו מפלס המים היה נמוך.
הדרך חזרה לצומת הרוחות היתה יותר מהירה, ובבה'ד 1 קיבלנו מים.

בעבדת עשינו עצירה ארוכה מאוד. פגשנו את אודי, ששוב נשאר ויצא מתישהו אחרינו.
בירוחם עצרנו למילוי מים וקצת מאפים קטנים.
עמית אמר לנו שהוא מטייל בדרום, והוא מקים "נקודה" במכתש הגדול.
שמחנו לראות אותו, והוא הביא לנו מים, פנימיות, ופירות יבשים. מלאך של ממש!

את הירידה מדימונה לצומת הערבה רכבתי לאט, מפני שהמכוניות שם נסעו מהר מדי וקרוב מדי מכדי שיהיה לי נח.
שמענו מאודי שהוא פורש. חבל.

כעת נותרה לנו העליה הגדולה מצומת זוהר לחתרורים.
שוקי יצא ראשון, ואני אחריו. אסף ואוד יצאו אחריי.
עקפתי את שוקי בערך באמצע העליה, ולמרות שחשבתי שהם יעקפו אותי - אסף ואוד לא הגיעו אליי.
בקטע שבין חתרורים לצפית עצרתי לנוח בצד, עד שיגיע אליי מישהו.
שוקי הגיע, והמשכנו ביחד לאט, עד שאסף ואוד תפסו אותנו.

היציאה מדימונה באמצע הלילה היתה קרה בהתחלה, אך מהר מאוד התחמם. לבשתי מה שאני לובש בד'כ ברכיבות יום בקיץ.
הגענו שוב לשדה בוקר, וישנו קצת יותר משעתיים. שוב היו עיכובים ביציאה.

משדה בוקר רוכבים צפונה לדימונה, וחזרה דרך צומת חלוקים לניצנה.

בקטע שבין חלוקים לטללים הרגשתי מעין נקישות מאזור הגלגל האחורי, או המעביר האחורי.
עצרתי, אך לא הצלחתי לזהות את מקור הנקישות, והמשכתי לרכוב.

בצומת טללים החלטנו להיכנס לתחנה במשאבים, ולהצטייד.
ואז הרגשתי שאחד השפיצים בגלגל האחורי שלי משוחרר לגמרי.
הוא לא היה שבור.
הוצאתי מפתח שפיצים וחיזקתי אותו. קיוויתי לטוב.

היינו עייפים, אז החלטנו לישון כחצי שעה מתחת לעץ.
כשקמנו, אוד ואני התארגנו מהר, ואוד אמר שהוא יוצא. אני חיכיתי קצת, וכשראיתי שהאחרים עוד מתעכבים - יצאתי גם.
אוד רכב לאט, כשהוא עוצר לצלם מדי פעם.
רכבתי בקצב שלו, ולאט כשהוא עצר לצלם.
אסף ושוקי תפסו אותנו בערך באמצע הדרך לניצנה, והמשכנו ביחד.
בחזור, שוב ישנו כחצי שעה מתחת לעץ במשאבים.

מכאן ההמשך היה מהיר.
קצת לפני צומת נהורה אוד אמר שהוא צריך לעצור ל"קריאה של הטבע," ועצרתי איתו. שוקי ואסף המשיכו.
בצומת נהורה אוד עלה על בור בכביש, וחטף סניק בייט. פנצ'ר חמישי!
שוקי ואסף חיכו לנו בקונטרול בצומת קוממיות, אך כשהגענו - שוקי יצא. אסף חיכה לנו שנצטייד, ויצאנו 3 ביחד.

היו ברקי בשמים, ועד קיבוץ גת כבר התחיל לרדת גשם.
שוקי חיכה לנו בצומת נחשון, ומשם המשכנו 4 ביחד עד לסיום.
קצת אחרי צומת מסובים שוקי חטף פנצ'ר באחורי, אך זה כבר היה "קטן עלינו."

סיימנו בזמן של קצת פחות מ 73 שעות. מרחק של 1030 ק'מ עם קצת פחות מ 9000 מורים טיפוס.

תוצאות רשמיות:
Odd (NO), Passed
Katzir Tal, Passed
Tsfati Assaf, Passed
Razinovsky Shuki, Passed
Ben (NL), DNF
Udy Mussayev, DNF

קישורים:
שרשור ההודעה על רשומה זו בפורום אופני כביש
הסיפור של אסף, בבלוג לו
הסיפור של אודי בפייסבוק 
פוסט של החנות "לה מדווש" בבארי, בפייסבוק
טל.

2 תגובות: