יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

175. סיפור Natchez Trace 2014

שלום,

סיפור רכיבת Natchez Trace לשנת 2014. (אנגלית)


משדה התעופה למלון הגעתי בטרמפ של אחד המתנדבים. הם אספו אותי ועוד רוכב מסיאטל - דאג.
דאג רוכב כבר הרבה שנים, ורכב כמה רכיבות ארוכות באירופה ובארה'ב.
 ככל שהתקרב מועד הרכיבה, טפטפו למלון עוד ועוד רוכבים.

בין השאר הכרתי גם את ג'רי מויסקונסין. הוא נראה לי כמו סבא חביב, מה שהתגלה אח'כ כטעות מצידי.
ג'רי רוכב על Surly Disk Trucker.
מי שלא מכיר, אלו אופני טורינג ששוקלים כ 20 ק'ג כשהם יוצאים ערומים מהחנות.

ג'רי נהג למלון מהבית (יותר מ 1300 ק'מ, "יותר זול מלטוס"...) והיה מוכן לקחת אותי בבוקר הזינוק מהמלון לנקודת ההתחלה, שהיתה במרחק כ 8 ק'מ, עם עליה לא קלה.


הטמפרטורות היו באזור 11 מעלות, אנל מיד צנחו ל 9 מעלות.
מדי פעם אף ראיתי 7 מעלות

ההתחלה היא בירידה תלולה, וישורת ארוכה יחסית.
יצא שהתברגתי בחבורת החוד.
היינו כ 10 רוכבים, ורכבנו יחד כ 60 ק'מ, ואז היתה עליה שפירקה אותנו לקבוצות קטנות.
אני רציתי לשמור על עצמי, אז יצא שמכאן ועד לקונטרול 2 ב Collinwood ב 146 ק'מ רכבתי בעיקר לבד.

בקונטרול פגשתי את כל המובילים, אבל לא בזבזתי זמן ויצאתי לפני רוב מי שהיה שם כשהגעתי.
בכל זאת, הספקתי לאכול המבורגר ועוד סנדביץ' עם סטייק בנוסח פילדלפיה.
כשיצאתי ראיתי את ג'רי ודייב נכנסים לקונטרול. דייב הוא חבר של ג'רי, והם רכבו ביחד כמה פעמים בעבר.
רכבתי בכיף, עד שהגיע דאג, והמשכנו ביחד.
רכבנו ביחד עד קונטרול 3 ב Tupelo ב 302 ק'מ.
זו עיר יחסית גדולה ועמוסה בתנועה.
אכלנו במקדונלד'ס הקרוב.
ביציאה מהקונטרול המשכנו לרכוב ביחד.

פגשנו שני אחים ובחורה, ורכבנו איתם קצת.

קונטרול 4 ב French Camp ב 434 ק'מ הוא נקודת שינה.
הגענו לשם בערב המוקדם, אכלנו, התקלחתי, החלפתי בגדים, וישנתי כ 4 שעות.
ההערכה שלי באותו זמן היתה סיום בשבת ב 20:00, כ 8 שעות לפני זמן הגג.

הרגשתי טוב ומשכתי למשך 10 ק'מ, ואז הגיעה עליה קטנה ודאג ברח לי.
כ 30 ק'מ אחרי הקונטרול היתה מסעדה ונכנסתי לאכול. ג'רי ודייב היו שם.
ג'רי אמר שהבריחה של דאג זו "התנהגות טיפוסית לאנשים מהחופים של ארה'ב" (ג'רי מהמערב התיכון.)
אני לא ייחסתי לזה חשיבות, כי בעיני זה חלק המ"משחק." אם דאג הרגיש צורך לברוח - אין לי בעיה עם זה.
המשכתי לרכוב עם ג'רי ודייב, ומתישהו ראינו את דאג ישן בצד הדרך.
למרות שהנצנץ שלו דלק, הוא נראה ישן, ולא עצרנו (הקוד אומר שאם הנצנץ דולק אז יש בעיה, ואם הנצנץ כבוי אז הכל בסדר.)
נכנסנו לאכול גם בחנות הבאה.
המקום נראה כמו הסצינה מ"גברים במלכודת" עם הילד שמנגן בנג'ו. הסתלקנו משם די מהר...

באחת העצירות למים פגשנו את דאג, שאמר לי שהוא חיכה לי אבל לא הגעתי, ואם צריך אז הוא מתנצל. אמרתי לו שהכל בסדר, ואין מקום לשום התנצלות.

דאג נצמד לרוכב חזק ואמר שבקושי יש לו כח למשוך, והוא בעיקר מתחבא מאחוריו.
קונטרול 6 ב Natchez ב 735 ק'מ הוא נקודת הסיבוב וגם נקודת השינה השניה.
הגעתי לשם עם ג'רי ודייב. דאג הגיע לשם כשעה וחצי לפנינו.
השעה היתה שעת ערב, וקבענו לצאת ב 02:00. בעיני זה היה מוקדם מדי, אבל זה לא היה לי קריטי מדי.
זה היה מלון, כשכל חדר מכיל שתי מיטות.
כשעה אחרי שנכנסתי למיטה נכנס לחדר השותף שלי. זה היה אחד משני האחים, והוא אמר שהם קבעו לצאת ב 05:00. אמרתי לו שהם יותר חכמים מאיתנו.
הוא הציע שאצטרף אליהם, אך העדפתי לצאת מוקדם.
נקודת אוכל בקטע הזה היתה תחנת דלק שהגישה עוף כמו ב KFC רק עם שמן(...) ולחמניות שכתוב שהן עם דבש.
התאריך היה ראש השנה, אז יצא שאכלתי דבש בארוחת החג. :-)

באותו זמן כבר הערכתי שאסיים בשבת בצהריים, או בבוקר.
דייב אמר שהוא מתכנן לסיים בשישי בערב. הוא וג'רי הזמינו את המלון כבר מיום שישי, אך אני הזמנתי את המלון רק מיום שבת, כך שאוכל לקבל את החדר רק משבת אחה'צ.

לקונטרול 7 ב Clinton ב 886 ק'מ הגענו מוקדם יחסית, ורק תחנת הדלק היתה פתוחה.
חיפשנו מה לאכול שם, ודייב ראה רגלי הודו מעושנות.
קנינו כל אחד רגל אחת, והתחלנו לאכול.
אלו היו רגליים ענקיות, וג'רי הסביר שיש שני סוגים של גידולי הודו: עם חזה גדול מתאים לחג ההודיה, ולעומת תרגולות עם רגליים גדולות. אי אפשר גם וגם.
צחקנו מהרעיון של המאכל הזה, וביקשתי מישהו שיצלם אותנו.

קונטרול 8 הוא שוב French Camp ב 1037 ק'מ והגענו לשם בשעת אחה'צ, כשעוד לא היה אוכל מוכן.
נסענו עם אחד המארגנים לבית הקפה המקומי, כי הוא גם היה צריך משהו.
קבענו לישון 4 שעות.
אחרי שעתיים קמתי לשרותים, ובדקתי מה מצב האוכל. לא הרגשתי עייף, אז חשבתי לצאת לדרך ולישון קצת איפשהו.
השארתי פתק לג'רי ודייב, והתחלתי לאכול.
ואז ראיתי אותם נכנסים לחדר האוכל. הם אמרו שהם לא הצליחו להירדם, וקבענו לצאת ביחד. היתה שעת ערב מאוחרת.
פגשתי את דאג שרק הגיע לקונטרול.

כעת כבר התחילה לקסום לי האפשרות של לסיים בשבת ב 4:00 בבוקר, בדיוק 24 שעות לפני זמן הגג, ואשן בנקודת הסיום על הרצפה.

קונטרול 9 ב Okolona ב 1149 ק'מ נמצא מחוץ ל NTP, והגענו לשם באמצע הלילה.
הקונטרול היה סופרמרקט קטן שהיה סגור. מצאנו תחנת דלק פתוחה ואכלנו שם.
אני הרגשתי עייף מאוד ואמרתי שאני אשן בעיירה הזו, ונפרדנו.
חיפשתי מקום לישון, ומצאתי נישה נחמדה, אך מיד כשירדתי מהאופניים הגיעה ניידת משטרה מקומית, והבהירה לי שרצוי שאעזוב את המקום.
מהאדרנלין הצלחתי להגיע ל NTP, ושם מצאתי שולחן פיקניק וישנתי עליו.
זה היה קרוב ל Tupelo, העיירה העמוסה, והתחילה תנועת מכונית ערה לקראת שעת העומס של הבוקר, אך רעש המכוניות לא הפריע לי לישון.
כיוונתי שעון לחצי שעה, אך היה כ'כ טוב, שישנתי עוד שעה.

במקדונלד'ס עדיין היה מוקדם, והגישו רק תפריט בוקר (עוד היה לפני 10:30 שהיא שעה קסומה במקדונלד'ס...)

לקונטרול 11 ב Tishomingo ב 1265 ק'מ הגעתי קצת לפני הצהריים.
היה שם רק מתנדב אחד שעוד לא התכונן למסה של הרוכבים (אני הייתי בערך מקום 7)
גם היה שם את ה velomobiel שישן קצת.
ישנתי כחצי שעה ויצאתי לדרך.

לקראתי הסוף עשיתי כמה עצירות קטנות לשינה, וסיימתי ב 03:50, קצת יותר מ 24 שעות לפני זמן הגג.

את 350 ק'מ האחרונים רכבתי לבד.

עיקר שכחתי לגבי ג'רי:
הוא לא סבא חביב, אלא הוא סבא-רבא חביב מאוד! :-)


טל.


קישורים:
שרשור שפתחתי עם הודעה על סיום הרכיבה, בפורום אופני כביש.
שרשור ההודעה על רשומה זו בפורום אופני כביש.

2 תגובות:

  1. תענוג , פשוט תענוג
    לקרוא - לרכוב נשמע לי קצת יותר קשה והרבה יותר כואב

    כל הכבוד
    פשוט מדהים

    שרון :-)

    השבמחק
  2. רכיבה ארוכה היתה
    גאנק פוד היה
    נקודות לינה ביזאריות היו
    רוכבים מכל הגוונים היו
    מה עם הנוף...היה???
    מסיר את הקסדה בפניך על המהירות המסחררת
    עכשיו נשאר רק האתגר האירגוני הקרוב..

    השבמחק