יום שבת, 23 בנובמבר 2013

162. ברווט 200 ראשון עונת 2014

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 200 הראשון בעונת 2014.

המסלול הינו מסלול חדש.
היתה בקשה של רוכבים לקיים עוד ברווטים כבר מאוקטובר, ואודי הציע את המסלול הזה, שנלקח ממסלול ברווט 600.
המסלול בגדול: אשכול, משאבים, דימונה, המכתש הגדול, ירוחם, שדה בוקר, משאבים, אשכול.
שם המסלול: מסיבות טכניות אני קראתי לו "אשכול - מכתש." עודד קרא לו "ברווט דרום לרוחב."

לברווט התייצבו 15 רוכבים. לפי סדר שם פרטי:
אבי, אבישי, אודי, אסף, אשר, דניאל, ייבגני, מיכאל, מלכי, מנשה, נאור, עודד, רון, שוקי, ואני.

מלכי רוכבת בקבוצת No Drop, וכן גם אבישי ואבי. זה הברווט הראשון של מלכי ואבי. אבישי רכב כבר מספר לא מבוטל של ברווטים בעבר.

זהו הברווט הראשון של רון, שוקי, אסף, אשר, דניאל, ומיכאל. אסף ודניאל רכבו ברכיבות החודשיות בעבר.

סה'כ 8 רוכבים חדשים!

יום לפני הברווט אודי יצר איתי קשר, ואמר שאולי כדאי לבדוק מה יהיו הטמפרוטורות בשעת ההתחלה.
לאחר בירור קצר, הגעתי למספר 12 מעלות. החיישן ברכב הראה 10 מעלות.
למרות זאת, לא לקחתי מעיל, ולא היה לי קר. חלק מהרוכבים התחילו את הרכיבה עם מכנסיים קצרים.

ההתארגנות היתה איטית, ובשעה 05:00 קראתי לכל מי שעוד לא היה מוכן. ייבגני היה מוכןף ויצא ב 05:00 בדיוק.
חילקתי כרטיסים שהכנתי עם QR code, כדי שהרוכבים יוכלו לסרוק בקונטרולים. הנתונים נאספו (אחרי עיבוד) בקובץ אקסל, ואפשר היה להציגם באינטרנט בזמן אמת. כך אפשר היה לעקוב אחרי מהלך הברווט באינטרנט.

התחלנו לרכוב ב 05:10, בקצב קצת איטי.מנשה ואני עברנו לראש, ורכבנו בקצב של כ 25 קמ'ש. היו כמה החלפות, ללא תיזמון מסודר.
את ייבגני עקפנו אחרי כ 8 ק'מ.
השחר התחיל לעלות, ואיתו התחילה גם רוח פנים. בהתחלה לא מורגשת, אך ככל שהתקדם היום היא נעשתה חזקה יותר.

היינו כ 11 רוכבים בקבוצה. אבי הוביל זמן ארוך בקצב יחסית גבוה.
אני רכבתי לרוב בצד, מתבונן ומדבר עם הרוכבים. זה היה יפה לראות קבוצת רוכבים לא מבוטלת רוכבת בחושך באותה מהירות, כולם עם ווסטים ופנסים.
ואז הבחנתי שלשוקי חסר קצת אויר באחורי. שאלתי אותו אם הוא מרגיש משהו, והוא אמר שלא. קראתי למנשה שיסתכל, וגם מנשה אמר שחסר אויר.
הוחלט ששוקי יעצור, ואנחנו נעצור איתו. כחצי מהרוכבים עצרו, וחצי המשיכו.
מי שעצרו: שוקי, אשר, מנשה, אסף, ואני. זה חשוב לסיפור... בברווט אין שום חובה לעצור לעזור בפנצ'ר, על חשבון סיכויי ההצלחה שלך! כמובן שזה נחמד, וכל עזרה תתקבל בברכה.
שוקי ואשר חברים, והם בד'כ רוכבים ביחד. מנשה ניצל את העצירה ל"קריאה של הטבע"...
לשוקי לא היתה משאבה. אשר הציע בלון או משאבה פיצפונת, ואני נתתי את שלי.
שוקי תיקן את הפנצ'ר לבד, והמשכנו בדרכנו.
שאלתי מה היה הגורם לפנצ'ר, ושוקי אמר שהוא לא מצא. אמרתי שאם כך, כנראה שנעצור עוד מעט שוב...
לאחר זמן מועט נשמע פיצוץ עז מהגלגל האחורי של שוקי.
בבחינה, ה bead של הצמיג התנתק לאורך כ 10 סנטימטרים! אי אפשר היה לתקן את זה.
במזל, לאסף היה צמיג ספייר, והוא הציע אותו לשוקי. שוקי קיבל את ההצעה בברכה. לולא היה לאסף צמיג ספייר - הרכיבה של שוקי היתה מסתיימת במקום.
בינתיים הגיע אודי, שהתחיל לאט, ואסף המשיך איתו.
מנשה הרכיב את הצמיג הפעם, והמשכנו ארבעתנו: שוקי, אשר, מנשה, ואני.

עד צומת הנגב כבר תפסנו את אודי ואסף, ובצומת מנשה שוב עצר, ואנחנו המשכנו בקצב איטי.
בגבעה הראשונה לכיוון ירוחם נפתח פער גדול מאוד ממנשה, ואני חיכיתי לו בעמק, ומשם רכבנו שנינו עד הקונטרול בדימונה.
בצומת גבעצת ירוחם היו די הרבה גמלים. לרוכבים מחו'ל אני תמיד אומר שבקטע הזה תמיד אפשר לראות גמלים.

בדימונה נפגשו רוב הרוכבים.
דניאל הגיע אחרי כולם. מסתבר שהוא פיספס פניה, והגיע למקום אחר.
מנשה ואני, למרות שהגענו בין האחרונים, יצאנו ביחד עם כולם. דניאל התעכב עוד בקונטרול, ויצא כמה דקות אחרי כולם.

נאור ומיכאל יצאו ראשונים, והשאר יצאנו מדימונה בקבוצות קטנות, כשכולנו שוב חברנו בקונטרול בכניסה למכתש הגדול.

במכתש הגדול היתה רוח גב.
כשיש במכתש הגדול רוח פנים - סובלים ורוכבים באיטיות עד היציאה בעליה להר אבנון. רוח הפנים לאורך כל המכתש מתישה מאוד, מה שגורם לעליה בסוף להיות לא קלה בכלל.
הפעם הרכיבה בתוך המכתש עברה בקלות, וגם העליה בסוף לא היתה קשה מדי.
שוב עשינו חבירה, בירוחם.
בדרך לשדה בוקר היתה קצת רוח פנים, ורכבנו בקבוצות קטנות, ושוב כולם חברו בקונטרול בשדה בוקר.

נאור ומיכאל יצאו ראשונים, וכל השאר יצאו ביחד.
היתה רוח גב, וטסנו עד משאבים.
בצומת משאבים עצרו מלכי, אבי, ואבישי, ואנחנו (אודי, אסף, אשר, מנשה, שוקי, ואני) המשכנו.
רכבנו מהר, ואשר נשר.
מתישהו מנשה ואני עצרנו, והמשכנו לבד, עד לסיום.

כשהגענו לנקודת הסיום נאור כבר היה בדרכו הביתה, ומיכאל עוד ישב שם.
שוחחנו על הרכיבה, ולאט לאט טיפטפו השאר: אשר, מלכי, אבי, ואבישי.
עודד הגיע וסיפר שהיו לו פנצ'רים באמצע הקטע, ושלושת חברי No Drop עזרו לו בראשון, אך בשני הוא "שיחרר אותם", והחליט לפרוש.

סה'כ נשארנו בסיום כשעה, מדברים, ונהנים מהחברה. כמו שצריך! :-)

בדרך הביתה צלצל אלי רון, שאמר שהוא התעכב בדרך לנקודת ההתחלה, ורכב את כל הברווט לבדו!
ייבגני סיים מעט אחריו.
למעט עודד, כל הרוכבים סיימו בהצלחה.

עודד אמר שאיציק, שהיה רשום לברווט, אך לא התייצב, יצר איתו קשר, ואמר לו שהוא נפצע לפני כמה ימים. החלמה מהירה!

לטעמי, המסלול היה יפה מאוד. דגימה מהימנה של הנגב.

לגבי הכרטיסים עם ה QR code:
הרוכבים שיתפו פעולה, והנתונים נאספו, אך משום מה הם לא הופיעו בזמן אמת. תיקנתי את זה כשהגעתי הביתה.

באופן רשמי סיימו 11 רוכבים, ועל פי תקנון הרישום ל PBP 2015, הם השיגו יתרון ברישום על פני רוכבים מהעולם שלא ירכבו אף ברווט ב 2014! :-)

קישורים:
שרשור בפורום אופני כביש שפתח עודד, עם טיזר לקראת הברווט.
שרשור בפורום אופני כביש, שפתחתי, עם העדכון לגבי מזג האויר. כולל סיפורי רוכבים.
שרשור בפורום אופני כביש, עם תמונות מהברווט.
שרשור בפורום אופני כביש שהתפתח בעקבות ההודעה על רשומה זו.
הסיפור של אסף בבלוג שלו.
דף התוצאות שנוצר מהנתונים שנאספו בזמן הרכיבה.