יום ראשון, 7 ביולי 2013

154. סיפור Belgium Herentals 1200 2013

שלום,

סיפור רכיבת Belgium Herentals 1200 לשנת 2013. (אנגלית)



ישנתי במלון שמרוחק כ 10 ק'מ מנקודת ההתחלה, ביחד עם 6 ברזילאים שבאו עם נשותיהם, רוסי אחד, צרפתים, 3 אנגלים, ושני איטלקים.
חוץ מאלו, לרכיבה נרשמו עוד 6 אמריקאים (מביניהם אחד עם פיקסי,) צמד גרמני מעורב על טאנדם, אנגלי, וכמה בלגים.


הרוסי, ששמו היה סטאניסלב, הציג את עצנו כ"סטאס", אך בהתחלה כולם קראו לו סטאן.
ביום שלפני הרכיבה רכבנו סטאס ואני לדקטלון, ולנקודת ההתחלה.
הוא לא הצליח להפעיל את ה gps שלו, ואמר שהוא ירכוב עמי.
בערב שלפני הרכיבה אורגנה ארוחה לכל המשתתפים.
הכרתי חלק מהם מרכיבות קודמות, ועל עוד כמה מפורומים אינטרנטיים.
דיברתי קצת עם מאט מאנגליה, שהכרתי באופן וירטואלי, והוא גם הכיר אותי.



יום רביעי:

מאחר והייתי הראשון שהגיע למלון, הופקדתי להכין את ארוחת הבוקר קצת לפני 04:00, ולהוביל את הרוכבים לנקודת ההתחלה.
הגענו לנק' ההתחלה ב 04:490, ויצאו לדרך ב 05:05.
לרכיבה התייצבו סה'כ 41 רוכבים. אחד הברזילאים אמר בימים שלפני הרכיבה שכואבת לו הרגל, אבל הוא התחיל בכל זאת ("מקסימום, אעלה לרכב הליווי של נשותינו")
כשעמדנו על קו הזינוק התחיל גשם קל, שהתחזק לאט לאט, עד שכשהגענו לבריסל, כבר היה גשם חזק באופן רציף.
רכבנו בפלוטון גדול, מעל 30 רוכבים. מדי פעם רכבנו על שביל אופניים, ומדי פעם על הכביש.

ב Mechelen כולם עצרו בכיכר, עיר יפה עם קתדרלה יפה.
כשהתקרבנו לבריסל, נהיה יותר קשה לעקוב אחרי השביל.
אחד הבלגים נראה בטוח בעצמו, וכולם רכבו אחריו.
פתאום בפניה ימינה נגלה בפנינו האטומיום במלוא הדרו. כולם עצרו לתמונה.
המשכנו ועקפנו אותו, ומהצד השני הוא נראה יפה אף יותר, עם ערוגת פרחים בכיכר קטנה. ואמרתי שאני עוצר לצילום. מאט האנגלי עשה תנועת ביטול.
סטאס עצר איתי, והצטלמנו.
די מהר השגנו את הפלוטון שניווט לאיטו בתנועה העירונית הצפופה.

אחרי שיצאנו מבריסל, הפלוטון התפרק, ויצא שרכבתי עם סטאט ומאט.
מתישהו, לא שמתי לב למפה ב gps, קלטנו שאנחנו בצרפת.
זיהינו לפי סימוני הכביש (שלט צהוב עם מספר הכביש,) ולוחיות הזיהוי של המכוניות.
חצינו את הגבול בכביש קטן, וכששאלתי את המארגן על כך, אחרי הרכיבה, הוא אמר שבכבישים הקטנים אף פעם לא היה גבול מסודר.
רכבנו עם 3 מתוך 6 האמריקאים.

כשהגעתי למלון בלילה, התקלחתי ונרדמתי.


יום חמישי:

לקח לסטאס המון זמן להתארגן בבוקר, ועד שיצאנו (עם מאט) הרוב כבר יצאו.
המסלול היה על שביל אופניים שהוביל לתוך מרכז פריס בקו ישר.
עצרנו להצטלם ברוב האטרקציות. ברכיבה זו צילמתי הכי הרבה תמונות מאשר בכל רכיבה אחרת!
ממש בכניסה לכיכר הגדולה שמקיפה את שער הניצחון, סטאט חטף פנצ'ר.
בעוד הוא עומל עליו, מאט ואני צפינו בתנועה בכיכר, ושנינו זיהינו שזכות הקדימה היא דוקא לרכבים שנכנסים, ולא לאלו שכבר מקיפים את הכיכר.
היינו צריכים לצאת ביציאה החמישית או השישית, ובתאורים של המסלול ממי שכבר רכב שם - זו אמורה להיות חווייה...
רכבנו בכיכר במהירות, כאילו אין מחר, ועברנו בשלום! :-)

היציאה מפריס לא היתה נחמדה, על כבישים יחסית לא נעימים. (בשיחה שאחרי, המארגן הסכים עמי שזו נקודת חולשה במסלול.)
עצרנו בסופרמרקט לקניות לקראת השלב הארוך והמייגע ל Orleans.
פגשנו שם את 6 האמריקאים שרכבו ביחד, ויצאנו משם איתם, סה'כ 9 רוכבים.

מתישהו פגשנו 2 רוכבים בלגים, (אחד לבוש אדום, ואחד לבוש בכחול) שהצטרפו, וכולם הסכימו "לעבוד," והדרך עברה במהירות.
ביציאה מ Orleans (אגב, זו עיר יפה, עם קתדרלה מרשימה,) יצאנו רק שלושתנו, לפני כולם, כי היו לנו "סידורים" בחיק הטבע...
האמריקאים עברו אותנו, וחשבנו שנתפוס אותם יחסית מהר, אך לא ראינו אותם, עד לסוף היום.
פגשנו אותם במסעדה ליד הקונטרול, והם אמרו שהם עצרו במקדונלד'ס לחגוג את ה 4 ביולי.


שישי:
מאט חטף פנצ'ר באחורי באמצע הכפר Toucy (כיכר נחמדה במרכז.) הוא התפלא ששמעתי את רגע הפיצוץ...
בעוד הוא מתקן את הפנצ'ר, אני קניתי קפה ו"לחם עם שוקולד" (קרי: קרואסון (קרי:קורסון) שוקולד)
סטאס אמר שהוא לא מרגיש טוב, וקנה חלב ושתה אותו.
המשכנו לרכוב, והגענו לקטע כביש סגור. אמרנו שננסה לרכוב, מקסימום נחזור.
אחרי כקילומטר, הגיע מולנו טנדר של פועלים של הכביש, ואמר שאנחנו לא יכולים לעבור.
הסתכלתי ב gps, וזיהיתי מסלול עוקף, דרך כפרים קטנים.
סה'כ הוספנו 8 ק'מ. בשיחות עם רוכבים אחרים - כולם עברו בקטע "הסגור."

בהמשך היה קטע של "דרך לבנה" באורך של כ 10 ק'מ. אני אהבתי את הקטע הזה מאט לא.
הקונטרול הבא היה חנות Lidl. למי שלא מכיר, זו חנות שמוכרת "לפי משקל," בזול, אבל אין משהו זמין לאכילה.
פגשנו את שני הבלגים, ורכבנו איתם.

בעצירה הבאה לאוכל, ראינו שלט שיש שם מקדונלד'ס, והצעתי את זה.
שאלנו מקומי, והוא אמר "1 ק'מ בכיוון הזה" (לא הכיוון שלנו,) ובכל זאת רכבנו לכיוון ההוא.
אחרי ק'מ לא ראינו מקדונלד'ס, ושוב שאלנו מקומי, שאמר "עוד 2 ק'מ"(!...)
החלטנו לוותר, ונכנסנו לסופרמרקט הקרוב. סה'כ הוספנו עוד 2 ק'מ.
הבלגי "האדום" היה עייף, ונשר, ונשארנו 4.
סטאס שכח למלא מים, ונכנסנו לבית קברות של כנסייה בכפר שעברנו בו באותו רגע.

המסלול עובר בחבל שמפניה, על הדרך התיירותית, ואף ממליץ לעצור בביסטרו מסויים.
שאלתי כמה עולה כוס, והמחיר היה סביר בעיני, וקניתי. :-)
המשכנו דרך הכרמים, לרוב מטפסים על גבעות ויורדים מהן.
עצרתי לצלם והאחרים המשיכו. הרגשתי טוב, ותפסתי אותם, אך מאט לא היה שם (לבלגי "הכחול" היה gps, וסטאס נצמד אליו, ומאט רכב רק עם סיפור

הדרך.) הם אמרו שהוא טעה באחת הפניות באחד הכפרים.
ביציאה עברנו דרך הכפר Hautvillers. היו שם קירות די רציניים.
"הכחול" ברח לנו, וסטאס שלא הרגיש טוב כל היום, ורק שתה חלב, הלך בקירות (סטאס רוכב מאוד חזק!)
אם סטאס הולך, אז אין לי טעם לקרוע את עצמי, וגם הלכתי.
כשהגענו לקונטרול, מאט כבר היה שם, ומסתבר שהפניה שהוא לקח קיצרה לו את הדרך...


שבת:

ליד Mettet יש ישורת ארוכה של כמה ק'מ טובים שהתישה אותנו.
עצרנו לשתות בקפה שליד מסלול המירוצים שם.
ב Namur עלינו על שביל אופניים שנבנה על מסילת רכבת שיצאה משימוש.
יש כמה כאלה בבלגיה, והם מאופיינים בזה שהם ארוכים (10 ק'מ ויותר) וישרים.

לקראת הסוף הצטלמנו ליד השלט של Aarschot (בדיחה של אנגלים. לקח לי זמן להבין...)

המסלול מסתיים ב 12 ק'מ של שביל רכבת ישר.
הרגשתי טוב ורציתי להינות, ורכבתי מהר.
סטאס ומאט המשיכו באותו קצב. הם הגיעו אחרי 15 דקות, ונכנסנו שלושתנו לקונטרול ביחד, בזמן של 88:40.




הלכתי לישון קצת אחרי חצות, קמתי ב 08:00 לארוחת בוקר במלון, ארזתי את האופניים, ועליתי לטיסה, בדרך להרפתקה הבאה... Stay Tuned... ;-)
רוב הפוסט הזה נכתב בטיסה, ואני אתקן אותו כשאגיע למחשב "נורמלי."

קישורים:
שרשור המעקב בזמן אמת. תודה לעוקבים והמברכים

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה